Full aktivitet och avslutning på dagis!

Kanske inte i bloggen då, men det har verkligen varit full aktivitet hela denna och hela förra veckan...

Förra veckan var det förberedelser inför midsommar som hölls hemma hos oss i år. Det blev en väldigt rolig och lyckad midsommar om jag får säga det själv ;-)
Midsommardagen var vi hemma hos pappa och kapade träd, åt rester till lunch (tradition) och på kvällen flottig hämtmat ;-). I måndags hade vi planerat att åka till Tosselilla, men som tur var kollade jag deras hemsida på söndagkväll, då såg jag att Tosselilla var stängt på måndagen... såklart.

Men vi åkte dit på tisdagen istället, det var en mycket rolig dag med alla barn och vänner :-) Trots att Novalie inte var på sitt bästa humör kanske, men det kan jag ge henne, det var ju faktiskt ganska varmt. Däckade på soffan, helt slut sen på kvällen.

Igår körde jag till Lund direkt efter att vi lämnat Diza på dagis på morgonen, jag köpte en ny bikini, en väst till Novalie till hösten (ett reafynd för 99 kr), sandaler till mig och sneakers till Ola. Sen hem till pappa, tog ett dopp i poolen med Novalie (vilket hon älskade), hämtade Diza, åkte och badade igen hos moffi, när sen Ola kom hem körde vi till Ikea och köpte ramar bl.a, Toys R Us och köpte presenter till Dizas nästkusiner som har kalas på fredag.

Idag var Dizas sista dag på dagis... någonsin :-S
Det är med blandade känslor vi lämnar dagis. Diza ser jättemycket fram emot att börja skolan, men detta året har varit SÅÅÅ bra. Med jättebra fröknar!!
Jag hoppas innerligt att Novalie får börja på samma dagis till hösten! Om inte ska vi stå kvar i kön ändå!
Hursomhelst, Diza gjorde jättefina presenter till sina fröknar (som jag glömde fota innan jag satte på snörena), hon gjorde personliga teckningar till alla tre och valde deras favoritfärger på ramarna. Hon målade den ena fröken när hon firade midsommar, hon målade Rapunsel till den andra fröken och den tredje fröken i sin trädgård (som hon tydligen brukade prata om!
Alla tre blev rörda och jätteglada, och de tyckte att det var en så bra idé! Kommer att sakna dem faktiskt :-)

  

(Bilderna är klickbara)

Detta är bara delar av allt som hänt, men jag ska försöka uppdatera och visa bilder från de 2 senaste veckorna som gått :-)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Linda

Blev lite rörd jag med när jag läser och ser vilka fina tavlor Dizen gjort till fröknarna. =)

2011-07-01 @ 12:34:19
URL: http://limars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!