Början på slutet

Yes, nästa veckan är sista veckan på jobb. Kanske...
Får jag inte det i HBG (vet fortfarande inget om det) så kommer jag tillbaka. Fast bara i en månad.
Men SÅ glad jag hade blivit om jag kunnat få mer här. Trivs så bra och särskilt på denna avdelningen. Lagom långt hemifrån också.
En kan bara drömma...

Men en månad till är ju bättre än inget :-)

Nu tycker jag att det är dags att de hör av sig från Helsingborg. Men jag har ringt och de är fortfarande på semester. De skulle ta tag i det efter semestrarna.
Men sen å andra sidan, så måste jag ge besked till dem där jag jobbar nu, iallafall snart...
Håll tummarna för mig att jag får nåt jobb, please!

Tjingeling!

Roligt med nytt!

Diza är så himla glad för sitt nya rum :-)
Vi håller fortfarande på med småsaker därinne, men idag flyttade vi in sängen och lite småsaker.
Vi drar oss lite för att flytta in möbler där eftersom hon måste ha nya möbler, typ hyllor osv.
Hon måste även ha en ny säng, hon har en växasäng nu, men vi tycker hon är för stor för den.
Sen ska vi göra en inbyggd garderob eftersom det är snedväggar överallt, så en vanlig lös garderob kan inte stå därinne, inte utan att den tar upp hela rummet iallafall.
Jag vet inte riktigt hur vi ska möblera, hon har ju en liten tv, som vi ska sätta upp på väggen, men vet inte riktigt var vi ska sätta den. Dels är det, som sagt, snedväggar överallt, sen har vi ju gjort en rosa fondvägg där det ska sitta Hello Kitty stickers...
Jaa, det är svårt.

Diza var så glad när vi satte upp hennes nya taklampa. Hon sa: Åååh, tack pappa! När han satte upp den. Det är så roligt att se, att hon är så tacksam.
Hon ville så gärna dammsuga sitt rum idag, så gärna att jag knappt fick hjälpa henne. Eftersom hon inte riktigt får upp allt, ville jag hjälpa henne lite, men icke. :-)

 

Diza var ju med mormor idag. Vi har tagit henne ledig från dagis så hon får vara med mormor och kusinerna (som är lediga från skolan). Kusinerna hade varsin 100-lapp att handla för så sa DIza att hon också vill ha en peng att handla.
Mormor har ju så svårt att säga nej, så hon fick en peng av mormor.
Hon berättade att Diza hade varit så duktig med pengarna. Hon handlade lite godis,sen hade hon hittat en trumma hon ville ha (givetvis ett instrument, vad annars?).
Så sa mormor: Om du köper denna har du inga pengar kvar sen.
Nää...,
sa Diza.
Hon hade bara kollat på en massa saker sen, sa mormor, utan att gnälla om att hon ville ha en massa. Hon hade verkligen bestämt sig för trumman :-)

Mormor var så impad ;-)

Tjingeling!

Jag blir vansinnig! Och börjar gråta...

För det är det enda jag kan göra känns det som...
Jag har alltid brunnit för dessa frågor och alltid kännt mig hjälplös. Än värre är det sen jag fick barn. Man kan relatera till det på ett helt annat sätt, ett upprörande sätt som bidrar till tårarna.
Hur kan man göra så?!
De är små, oskyldiga och försvarslösa! Hur kan man vara så feg, självisk, ryggradslös, äcklig, skitig, förnedrande, hjärtlös, kall, fruktansvärda förbannade skitstövlar och idioter!
Vi vuxna är allt de vet och känner till, vi är deras stöd när de växer, vi lär de rätt och fel, vi är deras trygghet, deras värme, deras kärlek och vägvisare. De ska kunna lita på oss fullt ut. Hur kan man vilja förstöra dem?!

Vissa människor ska bara inte få skaffa barn. Inte ha med dem att göra överhuvudtaget.
Om jag någonsin hade sett något sånt så hade jag tagit lagen i egna händer. Det bryr jag mig inte om. De skulle få smaka på sin egen medicin. Det är det enda sättet.
Sånt gör mig hämndlysten, och jag är ingen hämndlysten människa, i vanliga fall.
När mina egna föräldrar berättar om hur de hade det när de växte upp så mår jag illa. Ända in i benmärgen. Jag mår så illa att jag vill spy.
Men det är verklighet. Även idag.

Det är 30 år sedan lagen mot aga infördes. I år är procenten misshandlade barn, för första gången, lika hög som när lagen infördes på 1970 talet. Vad hände? Hur kunde vi bakåtpendla så långt?
Alltför många gånger har jag fått ont i magen och börjat gråta när jag läst om det i tidningen, på datorn eller sett det på nyheterna.
Jag tänker på min egen dotter och undrar, vad kan få en människa att göra dem illa? Hur är man funtad?
Det sitter många par barnlösa. Som kämpar och kämpar för att få barn, men kan inte själva. Så får missbrukare och barnmisshandlare barn, hur lätt som helst många gånger. Var är rättvisan?

Jag har kännt mig ensam i min kamp. Jag vet att jag inte är ensam, men jag har kännt det som att jag var den enda som kände så starkt för det att jag alltid börjar gråta när jag läser om det. Börjar gråta och blir förbannad, vansinnig!
Men så läste jag denna killens inlägg och alla kommentarerna. Och hur hjärtskärande hans inlägg än är, så fick det mig att må bättre. Det finns nämligen många fler än jag som känner precis lika starkt för det här som jag gör... 

Vilket sommarväder!

Det är ju helt fantastiskt! Eller inte, men det är typiskt. Typiskt svenskt sommarväder.
Tror ni mig om jag sa att det haglade precis?
För det gjorde det, det regnade och haglade. Sen slutade det och där var ett täcke av vatten på vägen utanför, men samtidigt som det slutade regna så rann det bort från vägen... Skumt!

Jahapp, fullspäckad helg på g. Imorgon 30 års kalas, på lördag blir storebror 35år och på söndag 1 årig bröllopsdag!
Ska bli VÄLDIGT intressant och se om Ola tänker komma ihåg vår första bröllopsdag. Väldigt intressant!
Som ni kanske märker har jag inte alldeles för höga förhoppningar...
Men det hade ju förstås varit roligt om han kom ihåg antingen bröllopsdagen eller åtminstone min födelsedag på torsdag nästa vecka. Mmm... Som sagt VÄLDIGT intressant...
Jag ska INTE påminna honom. *Moahahahaha*
Kan jag komma ihåg det så kan han...

Tjingeling så länge!

Diza i skogen!

Ikväll var jag, Ola, Diza, syrran och J ute i skogen och gick en runda.
Diza var jätteduktig. Hon sprang nästan hela rundan. Jag önskar att jag hade en videokamera för hon ser så rolig ut när hon springer. Hon är som en spaghettigubbe :-)
Hon är "all over the place" när hon springer! Det som skulle kunna visa er bäst hur hon ser ut när hon springer är denna videon:



Hon springer precis som Phoebe i vänner *hahaha*

Tjingeling!

Ps! Ska se om jag kan lägga upp något från Metallica konserten här, från min mobil. Tog lite bilder och spelade in nån video...

Konserten

Igår var vi som sagt på Metalica konsert. Det var en konsert utan dess like, helt enastående.
Det märks att Metallica älskar sina fans lika mycket som vi älskar dem.
Bara ljussättningen var en show i sig. Det var riktigt häftigt.  De hade kistor med ljusramer i rostfritt stål om sänktes under konserten.
Ett par saker jag la märke till, som jag aldrig riktigt reflekterat över innan:

1. James Hetfield är lång, som ett ösregn utefter vad jag kunde se på vårt avstånd.
2. Lars Ulrich såg liten ut, både kort och väldigt smal.
3. Robert Trujillo har sin bas väldigt långt ner typ strax ovanför knäna, när han spelar hukar han sig hela tiden och då hamnar basen mellan/under knäna.
4. Kirk Hammett är helt fantastisk live, givetvis är hela bandet det, men vilka solo han framförde. Han spelade egna solo när övriga bandet förberedde sig för nästa låt.

Scenen var i mitten så folk stod runt dem. Dem var väldigt energiska och rörde sig över heeeela scenen. Tre micar på var sida, sex micar totalt, och alla användes flitigt.
Lars trummor stod i mitten på scenen och emellanåt samlades hela bandet där.

De kom in och spelade TRE hela extralåtar! Dessutom lirade James lite trummor och Lars sjöng på danska.
 

Kirk och Robert


Robert öser på...


Avslutningen James lirar trummor när Lars sjunger på danska...

En riktigt fantastisk kväll!!!

Tjingeling! 

I've died and gone to heaven!

Vill bara berätta snabbt att koncerten igår var fantastisk!

Biljetterna var värda varenda krona! Igår var sista showen på Death Magnetic Tour i Köpenhamn, de har haft fem utsålda shower bara i Köpenhamn!
Forum är en jäkligt bra arena. Vi ställde oss på balkongen och det är jag jäkligt glad för eftersom vi såg hela showen skitbra!
Metallica är det bästa bandet jag sett live, någonsin!
Berättar mer ikväll!

Tjingeling!

Ikväll smäller det

Ja, som sagt, ikväll smäller det. Och det rejält :-)
Vi har gått och väntat i över ett halvår (eller jag har väntat i över ett halvår, Ola i drygt ett halvår).
Ola fick ju biljetter till Metallica av mig i julklapp och nu är dagen kommen!
Kommer vara rent slut imorgon på jobb, men det kan det vara värt :-)

Detta är ju once in a lifetime!
Så vi ses kanske på Forum i Köpenhamn ikväll. Nån som vet hur man tar sig dit från Malmö förresten?

Tjingeling!


Fasad Foton

Ja, som lovat så kommer här lite foton från vad vi gjorde i söndags.
Detta är bara början än. Har jättemycket kvar, men det känns bra att ha kommit igång. Det är alltid jobbigast att starta, men det var ju inte så jobbigt som varken Ola eller jag trodde.
Det är såklart ingen lek, men detta ska vi nog klara...


Nu river vi


Nu börjar vi mura


Så här ser det ut nu, inte färdigt, men det vi murat skulle bränna först.

Som man kan se så har vi ganska mycket kvar, fast halva huset är färdigt redan...
Anledningen till att vi tog en bit där mitt i och inte från anten var att träet var ganska illa åtgånget just där, så vi tog det först.

Ja just det, Diza fick fatt i kameran som vanligt.
Här är ett av fotona hon tog :-)


Våt lilla fotograf, hon fick faktiskt några bra foto *hihi'

Tjingeling!

Pass fixat!

Om en vecka är de klara! Nu förtiden har tydligen även barnen foto i sina pass!
Det hade de inte förr. Men sen å andra sidan så hade man inte fingeravtryck i passen förr heller. Det har dock inte barnen...
Diza blev jättefin på sitt foto, såklart :-)

Det var lite häftigt att se hennes foto på ett pass. Jag vet att det låter löjligt men det blev lite officiellt.
Ett steg närmre semestern...

Tjingeling!

Om inget annat...

Om inget annat så har jag iaf en månads vikariat där jag sommarjobbat till...
Bättre än inget. Men jag väntar fortfarande svar från Helsingborg.
Men eftersom sommarjobbet vill ha svar så får jag nog ringa och se hur det går.

Imorse var Diza SUPER trött. Så svårväckt var det längesen hon var. Så vi tog en chansning och ringde till mormor och morfar. Morfar svarade (hans sista lediga dag) och det var väl klart att hon fick det.
När vi kom dit var hon fortfarande så trött att hon gick in i sängen där mormor och Joanna låg och sov fortfarande :-)

Tjingeling!

Fixat på huset!

Idag har varit en riktig fixardag här hemma :-)

Först och främst sov vi riiiktigt länge idag! Hela familjen. Jag och Diza vaknade vid halv elva och Ola vaknade vi tjugo över. Så länge har vi inte sovit på ett bra tag.
Sen slöade vi lite i soffan och så bestämde vi oss för att köra ner en sväng till mormor och morfar och sen köra och låna gräsklippare (eftersom vår gått i sönder).
Men samtidigt som vi skulle gå så knackade det på dörren, då var det mormor och morfar som kommit ner för att hjälpa oss. Morfar hade bestämt sig för att komma och hjälpa Ola så han kom igång med fasaden igen!!!

Jag fick köra till ByggMax och köpa fler lecablock. Sen ar jag uppe på Dizas rum och fixade de sista småsakerna.
Jag lägger in bilder senare i veckan! 

Tjingeling!   

Grillar...

Just nu sitter vi hos syrran, har korkat upp en vinflaska och grillar. Egentligen är maten klar men vi väntar på brorsan och en kompis ska komma hit också.

Idag har vi handlat lister till Dizas rumm och satt upp dem :-)
Vi ska köpa en bård också som ska upp och imorgon ska vi äntligen börjar flytta in möblerna igen :-)

Nä, nu får jag gå och fortsätta hjälpa till...

Tjingeling!

Nu sticker jag

...från jobb.
Är helt färdig, har absolut inget mer att göra. Jag är lite förvånad själv faktiskt. Över att jag inte har ett endaste dugg jag kan göra mer idag! Oftast brukar man ha något liggandes som man kan fixa, men nu har jag jobbat bort varenda litet dugg... :-)

Egentligen skulle vi fixa pass idag, men passexpeditionen stänger tydlligen klockan tre om dagarna. Vi ska fixa det på måndag istället, då har de öppet till sju på kvällen.

Är något irrirterad på Ola. Han och Diza skulle komma in till mitt jobb idag så vi skulle fixa allt i eftermiddag. Men nu orkar inte han eller nåt, så nu får JAG sticka och handla present till HANS mamma. Latmask!!!
Det ska han få kompensera!

Nä, nu drar jag.
Tjingeling!

Grillat!

Ikväll har vi varit hos mor och far och grillat. Jag åt förstås ingenting för att jag dricker min jä... jag menade goooda drickdiet på kvällarna...

Diza har varit hos mormor hela dagen det var därför jag körde hit. Sen fastnade vi här och resten av familjen (mina syskon m fam..) kom oxå hit. Så det blev en spontan grillkväll :-)

Imorgon efter jobb ska vi köra och fixa pass till mig och Diza. Mitt gamla gäller inte längre eftersom jag bytat efternamn och Diza har aldrig haft nåt. Men det är high time att fixa det nu. vet faktiskt inte riktigt hur lång tid det tar att fixa...?

Skulle dessutom köpt såna Twinrix tabletter på apoteket. Men jag glömde det. Och de ska man ta minst fyra veckor innan man åker... Usch, det ger lite ångest att jag glömde det...
Äh, det är säkert ingen fara...

Nä, nu är det dags att sticka hem.

Tjingeling!

Kanske en lekstuga...?

Satt och funderade på vad som skulle köpas för lönen (som om det inte finns hål att stoppa dem i... ;-)).
Så tänkte jag på min lilla sessa och hur lite uteleksaker vi har till henne.
Vi har sagt så länge att vi skulle köpa en gungställning till henne, men när man renoverar så är det så mycket annat som "måste" fixas först...
Eftersom hon dessutom fyller år på sena hösten, så tänker man aldrig på att önska sig såna saker till henne.

Men har kollat lite på blocket och hittat några lekstugor för hyfsade priser.
Kanske ska Lilla Monstret få en sådan, som vi målar rosa med vita knutar, såklart.
Fit For A Princess! :-)

Tjingeling! 

Lugn dag idag. Funderar på trädgården...

Idag har det varit en relativt lugn dag. Inte jättemycket att gör (peppar peppar... dagen är inte slut än)

Har tänkt ut hur vi ska göra på den monstruösa vallen utanför huset. Vi ska (nog) dra av allt vildvuxet med en grävare, lägga markmatta och köpa dansk sjösten och lägga uppe på toppen. Sen kanske (har inte diskuterat detta med Ola än...) vi köper rullar med gräs och lägger på sidorna...
Sen kunde man haft nån fin dekoration uppe bland stenarna eller nåt, ni vet en sån där rund sten som det porlar vatten ur..?

Tjingeling!   

Bättre än inget

Om jag inte får jobbet som jag var på intervju för, för ett par veckor sedan, så har jag nog jobb där jag är nu fram till den siste september iaf!
Så det är ju ganska goda nyheter!

Idag när jag lämnade Diza på dagis blev hon sååå ledsen att det skar i hjärtat på mig. Så imorgon får hon vara ledig och vara med mormor hela dagen. Känns bättre då :-)
På tal om mor, så var hon på sjukhuset idag igen. Hoppas hon fick bättre besked denna gång...

Smsa syrran innan, de är ju fortfarande i Varberg. Jag bad henne köpa ett par likadan espadrillos som jag köpte däruppe, till mig, fast i vita. Så mycket älskar jag dem att jag vill ha likadana i olika färger *tihi* :-)

Hörs senare!

Tjingeling!  


Helgen i Varberg

Yes, i fredags körde vi upp till Varberg. Det var stressigt hela vägen...
Vi kom upp lite sent för det hade varit en singelolycka på E4:an. En bil som antagligen kört upp på räcket...
Den kön tog väl en tjugo minuter. Sen när vi väl nått Varberg så körde vi av två avfarter för tidigt... Jaja, det var ju två år sen sist...
Körde til Derome pizzeria där de andra satt. Beställde pizza till oss, körde och lämnade barnen till Joannas och Tindras farfar, sen körde vi och hämtade pizzan och tog den med hem till P och E.
Derome har för övrigt Sveriges godaste pizza!
Väl hos P och E, åt Ola och jag. Sen gjorde jag, syrran och E oss i ordning innan det var dags att dra ut på stan.
P har en gammal Dodge, som han fixat till, årsmodell 1938! Den är grymt cool och det var många som fotade den. Särskilt äldre män blev impade och diskuterade bilen livligt :-)
Det var jättetrevligt hela kvällen och det blev många och långa hysteriska skratt! Dessutom var det en kille som kom fram med en blomma till mig för han tyckte jag var söt, gulligt va?

På lördagen var det tråkigt väder så vi orkade inte ta oss ut till Getterön (de andra var där på fredagen innan vi kom upp, så det var bara vi som missade det). Istället körde vi och handade lite, bland annat fyndade jag ett par skor och en väska och ett regnställ till Diza. Sen på eftermiddagen, å vad som bara skulle bli en visit, blev en heldag hos vår kusin. Där killarna drack (syrran och jag körde) och barnen lekte. Men det var bra att jag inte drack för jag blev riktigt dålig på kvällen, så dålig så vi fick åka hem. Så det blev inget W n' W på lördagen. Men vi är ändå nöjda :-)

Ja, ni vet redan vad som hände på söndagen, så här kommer lite bilder från lördagen. (Batterierna tog slut på söndagen så där har vi inga bilder från, inte förrän syrran kommer hem iaf...)
Vill dock förvarna att bilderna blev sådär, antingen är de suddiga eller mörka. Det är inte lätt att ta bilder när alla rör sig på olika håll...

Håll i er. Här kommer dem (klicka för större bilder):
 


Vi hann knappt komma in i stan innan det flippade ur... P sprang och badade i någons pool. Köerna var ju långa ju...

 
  
 


Syrran och jag höll på att dö när vi tittade bak på vägen hem. Då hade grabbarna däckat och satt och höll om varandra :-)
Enda skillnaden var att i mörkret såg Ola först vaken ut, för innan vi fick fram kameran så satt han rakt med huvudet *hahaha*

Tjingeling!

Hemma igen!

Jahapp, då var vi hemma igen.
Vi sov ganska länge igår, kvart över tio vaknade vi. Även barnen sov länge. Sen gick vi upp och käkade "frukost". Efter det körde vi en sväng till GeKås. Det var kö in och Ola och svåger började sucka och pusta...
När vi ställde oss i kön kom kamerateamet, som spelar in den där docusåpan på Ullared och tog en sväng runt syrran (och oss andra) utan att hon såg det *hahaha*
Vi köpte lite rengöringsmedel, några filmer och cd-skivor, lite kläder (mest till Diza) och lite godis. Inga större utsvävningar. Vi köpte några munkar *mmmm...* Sen körde vi in om MaceDoncan i Falkenberg på vägen hem.
Vi kom hem vid sex halv sju tiden igårkväll. Vi körde direkt ner till mormor och morfar och gav de lite grejer som jag och syrran köpt till dem.
Diza tjatade om att vi skulle köra till mormor och morfar, från det att vi sa att vi skulle köra hem från Varberg. Nu tjatar hon om att vi ska åka till Tunisien. Hon är nog rädd att vi ska åka utan henne...

Försökte mobilblogga i lördags, men tydligen har det inte fungerat denna gången heller!!!
Ikväll ska jag lägga in lite bilder och berätta om hur helgen varit.

Tjingeling!

Vi drar till Varberg!

Kan ni fatta att jag hann göra allt jag skulle!!! Har varit på systemet, tankat bilen, packat klart och varit på banken.
Med tid över till och med!

Nu ska vi till Varberg och träffa Diza och gå på Wings and Wheels, som jag gärna vill kalla det. Men Varbergarna kallar Wheels and Wings, låter bakvänt tycker jag. :-)
Blir nog inget bloggat denna helgen förrän på söndag, om inte mobilbloggningen börjat fungera vill säga...
Wheels and Wings 
Kom upp (eller ner) och titta på raggarbilar vetja :-) Det är jäkligt skoj fast man inte är raggare!

Ha en underbar helg gott folk! :-)

Tjingeling!

Saknar min lilla tjej...

Hej,
Nu är det lunch här. Blev färdig tidigt idag så jag ska passa på att göra ett snabbt inlägg.
Ska strax gå från jobb och tur är väl det för jag måste till banken, tanka bilen, till systemet och packa färdigt innan vi ska köra. Vi ska köra senast klockan fyra idag.

Ååh, vad jag saknar lilla snäckan. Igår hade hon knappt tid med mig i telefonen för de skulle ut och åka lådbil, det hade varit roligt att se :-)
Idag skulle de åka ut till Getterön och gå på marknaden. Tror vi ska göra det imorgon oxå, det brukar vi göra. 
En av kollegerna hade med sig sin lilla tjej till jobb idag. Det gjorde längtan efter Diza ännu större.

Nä, nu ska jag avsluta här så jag kommer iväg.

Tjingeling!

Public Enemies

Såg nyss reklam för denna på tv:n. Mmmmmm!!! Johnny Depp och Christian Bale i samma film. Yummi!
Johnny Depp är fortfarande brutalt sexig, dessutom ser han fortfarande likadan ut som hangjorde i 21 Jumpstreet. Helt otroligt!
Den verkar väldigt bra tycker jag.

Sverigepremiär den 24 Juli!



Tjingeling!

Idag kom dem *Tjoohoo*

Idag fick vi biljetterna till Tunisien!!! Nu börjar det närma sig *iiiiihhh*
Skrev dessutom ut papper så vi kan fixa pass till Lilla Monstret. Ska själv oxå skaffa nytt pass eftersom jag bytte efternamn förra året, annars hade det gällt t.o.m. 2011.
Förr varade ju passen i 10 år, nu är de inte bara dyrare men varar kortare tid också, de varar bara i 5 år nu.
Nu ska man ha fingeravtryck i dem också. Det tycker jag iofs är rätt bra om något skulle hända.

Jaha, då har jag sprungit i skogen. Det var riktigt jobbigt idag. Klarade knappt vanliga rundan...
Annars brukar springa den rundan och gå ½ och springa ½ till, så det blir lite intervall träning. Men det gick bara inte idag, där ser man hur viktig det är för mig att ha nån med mig som sporrar mig. Men hon har flytt på semester till Varberg med min dotter.

Imorgon ska jag köra mamma till sjukhuset innan jobb. Hon ska på skiktröntgen (igen). Håll tummarna för oss, det gick inte så bra som vi hoppats förra gången, så kan ni vara snälla att hålla alla tummarna nu? ;-)
Ska försöka komma ifrån jobb vid två imorgon, men det brukar aldrig funka. Kommer aldrig ifrån tidigare när jag behöver det. Nä, nu får jag sätta fart, ska äta, packa och duscha...

Tjingeling!


Plugga mera...?

Jag ska alldeles strax sticka ut och springa och passa på att åka och sola. Jag är ju ändå båda man- och barnfri idag så då kan man ju passa på och göra sånt som JAG vill göra. :-)

Kusinen med man har precis varit en sväng här. Hon skulle låna en tröja av mig. Alltid kul att ses :-)
Hon är så fin med sin mage. Man blir så himla sugen på att skaffa en bebis till när man ser någon annan som är gravid.

När jag kom hem från jobb idag tog jag posten, där var inte ett utan tre kuvert från högskolan!
Som jag tidigare berättat så sökte jag några kurser på högskolan, bara för att jag ska ha NÅGOT att göra i höst. Om jag nu inte mot all förmodan skulle få ett jobb.
Då visar det sig att jag kommit in på nästan alla (tror jag sökte fyra stycken...) kurser jag sökt! Jag trodde inte jag skulle komma in på en enda, särskilt inte som jag gjorde en efteranmälan. Dessutom är det ju många som sökt utbildningar efter att finanskrisen om till stan.
Jag har alltså kommit in på dessa kurser: Affärs- och marknadsjuridik, transportinriktad företagsekonomi och byggd miljö: arkitekturens grunder.
Nu ska jag bara välja vilen jag ska gå. Kommer att gå en kanske två av dem. Antagligen de två förstnämnda, fast det är klart, det hade varit rätt kul att läsa om arkitektur oxå...
Ja, vi får se. Nä, nu ska här springas.

Tjingeling! 

Kaffepaus

Har kaffepaus...
Smsade med syrran innan för att kolla hur det gått med lilla monstret.
Natten hade gått jättebra. Men nu var hon putt för syrran hade flätat hennes hår :-)

Det kan jag tro, för hon blev sur redan när jag packade ner gummisnoddar och klämmor i nessesären *hahaha*
Hon älskar att "sminka" sig, parfym ( Hello Kitty- så den är ofarlig), nagellack och sådana saker.
Men hon avskyr verkligen att sätta upp håret...

Tjingeling!

Åka rullor

Hittade bilder i kameran från i söndags. Köpte ju knä- och armbågsskydd till Diza så hon kunde åka på sina Fifi-rullor som vi köpt till henne :-)
Det är såna rullor som man sätter utanpå skorna. Tyckte det kunde vara bra att börja med.
Hon tycker det är jätteskoj :-)
Jag var i hennes ålder när jag började åka. Då använde jag storasysters rullor som var ungefär 10 nummer förstora ;-) men jag älskar att åka än idag. Fast idag är rullskridskorna utbytta mot in-lines förstås...
Kanske hon också kommer tycka att det är kul, fortfarande, när hon är vuxen.


Ojdå, hon har visst lyckats rucka lite på hjälmen...


Duktiga tjejen åker själv :-)

Nä, nu ska jag slå en pling till min stackars man som fortfarande jobbar. Sen kallar sängen...

Tjingeling!

Det gör lite ont i mammahjärtat...

Nu har hjärtat åkt med moster och morbror och kusinerna till Varberg.
Usch vad jobbigt det var att säga hejdå, fast jag vet att hon kommer ha så skoj!
Det värsta är att min lilla tjej är likadan som jag. Hon ville väldigt gärna åka med till Varberg samtidigt som hon ville vara hemma hos oss. Men jag försökte ju med att hon skulle ha så himla skoj där uppe och det vet hon ju med. Förra året när de andra åkte blev hin så himla ledsen och hon tjatar om att hon vill åka till "Vabaj" som hon säger.

Men visst känns det lite tomt här hemma. Kommer det nånsin att kännas lättare att lämna bort henne över natten?
Det är fortfarande JÄTTEJOBBIGT för mig... 

Mitt största hinder för att flytta utomlands och jobba eller plugga har alltid varit att jag haft så svårt att lämna familjen. Har alltid tänkt: "Tänk om..." 
Ska försöka jobba bort det för Dizas del, om det nu går att jobba bort en sån sak. Sporra henne att testa saker istället för att gå och oroa sig...

Hur som helst, hon var så himla söt med sin prinsess-resväska :-)


Inne i bilen och redo att åka. Hon skulle fota mig med sin leksakstelefon också...

Ha så skoj hjärtat, ses på fredag!

Ångest inför resan

Vår resa till Tunisien närmar sig och lite orosmoln dyer upp på himmelen.
Nr1 är ju givetvis Svininfluensan. Nu när man själv snart ska resa så är det enda man läser att folk sitter i karantän här eller ligger i respirator där. Dessutom läste jag att de flesta svenskar som är smittade har varit utomlands eler träffat någon som varit utomlands...

Nr2 Den jäkla Twinrix reklamen man ser på tv hela tiden! Du kan få hepatit av det eller detta, ät inte glass och hamna inte sjukhus och blablabla...

Sen är det ju då flygturen på tredje plats. Det enda, förutom svininfluensan, som man kan läsa om i nyheterna är flygplanskrascher.
Är inte det märkligt, just fya veckor innan vi reser?!

Det är som när man köpt en viss bil i en viss färg, så ser man likadana bilar överallt...

Tjingeling!

Dumma dumma!!!

Åååhh!!! Nu har jag börjat titta på Privileged. Det var mycket mycket dumt gjort.
Otålig som jag är så var jag ju tvungen att kolla i förväg vad som händer. Bara för att få reda på att den blivit nerlagd efter bara en säsong!
Aaargh!!! Dumma dumma CW (tv-kanalen i USA) som bara startar upp óch lägger ner bra serier!!!
Inte nog med det, säsongsavslutningen var dessutom sådan att man väntade på uppföljning!!!
Dumma författare som inte kunde gardera bättre iom att de inte visste om de skulle få komma tillbaka eller inte!
Ååhh, jag som hade så höga förhoppningar för dessa sötisarna:


Megan och Will i Privileged

Just det

Jag glömde ju berätta att min ena chef kom och frågade mig om vår (hennes och min) chef hade frågat mig om jag kunde stanna längre, alltså fler än de veckorna vi avtalat.
- Nää, sa jag. Men jag har frågat om ni hade mer jobb till mig, för som det ser ut nu så ar jag inget i höst.
- Ok, sa hon. Men det är bra för jag ska sätta mig med det nu.

Visst det är inte det optimala men jag tar hellre ett timvik där än är helt utan. Vem vet det kasne kan leda till nåt mer :-)
Hoppas, hoppas, hoppas...
Jag blev glad iaf :-)

Tjingeling! 

Jag vill ha...!

Dessa provade jag igår:



Fast i denna färgen:


Jag var väldigt osäker när ja provade dem. Del är jag inte alls van att ha såna slimmade jeans på mig, dels så tycker jag inte det är snyggt på mina korta stubb-ben...
Men ju mer jag tänker på dem desto mer vill jag ha dem. Dessutom nu när jag sett dem, så vill jag ha de oranga oxå :-)

Ska nog ta en runda till BikBok till ;-)

Tjingeling!

Tappade lunchen...

Det första jag gjorde (nästan) imorse när jag kom till jobb var att tappa min lunch i golvet i köket.
Så det var bara till att slänga sig på golvet och börja städa upp...
En liten stund senare kom jag på att jag inte fått med mig min plånbok. Jaha, tänkte jag, vad gör jag nu då?
Men som tur var kunde kompis H rädda mig och bjussa på lunchen.

Har saknat min lilla tjej hela dagen!
Har tänkt på henne extra mycket idag. Imorse var vi båda jättetrötta och ville stanna hemma, men det gick ju inte. Sen när jag lämnade henne på dagis så var där nästan inga barn. Ola hämtade henne, då var hon nog sist kvar...
Det känns fruktansvärt att lämna henne när där inte är några andra barn knappt. Men varken Ola eller jag har ju semester så det finns inte så mycket att göra.

Men imorgon ska Diza åka till Ystad Djurpark med farmor och farfar. Det tycker hon ska bli skoj :-)
Sen vecka 32 skulle morfar, om han kunde få semester den veckan, ha henne hemma. Sen efter det har Ola semester. Så det ska nog ordna sig.
 
Blev ingen joggingtur idag. Syrrans man kommer hem sent, så vi får ta det imorron istället. Oh well... då får väl jag titta på True Blood istället då ;-) Har äntligen kommit ett nytt avsnitt...

Tjingeling! 

Meh! Inte nu igen!

Mobilbloggningen fungerar fortfarande inte!!! Det är så irriterande!

Idag har jag haft besök av min kusin. Det var riktigt trevligt, det blir inte så ofta vi träffas. 
Vi var iväg och skulle handa skor till syrrans tös idag. Det blev tå olika ställen vi åkte till, men mitt emellan så tog vi vars en frapuccino på espressohouse. (Vilket jag försökte blogga om...) Vi handlade varsen huvudmassör på Tiger.
De är så sköna, ska visa den sen...
Ska även lägga in bilder på Diza när on åker sina rullor.

Igår var vi hos syrran och åt och drack och spelade Rock Band.
Vår kompis och hennes kille var också med. Vi ville träffa dem en gång till innan han ska åka hem till USA igen.

Nu sitter jag här i soffan "Det okända" i bakgrunden. Diza sover och Ola ligger bredvid mig och snarkar på soffan.
Vi har även fått städat denna helgen, det är skönt för det orkar vi inte hålla på med mitt i veckan eftersom båda två jobbar över var varannan dag.
Men snart har vi semester!

Nä, nu ska nog jag se Privileged på datorn :-)

Tjingeling!

Nu börjar det likna nåt!!!

Ja, nu börjar Dizas rum ta form!
Vi satte upp en vägg på ovanvåningen för att hon skulle få ett riktigt rum. Det har tagit sin lilla tid för i ett gammalt husär allt snett och vingt och konstiga vinklar. Men väggen kom upp!
Vi drog ner fiskbensväven, slipade, spacklade, slipade, spacklade och slipade igen.
Sen satte vi slät väv, för att undvika att spacklet skulle spricka.
Vi bestämde oss för att måla de tre väggarna och tapetsera så vi fick en fondvägg på ena väggen. Vi bestämde oss för att måla vitt, sen fick Diza själv vara med och välja en rosa tapet som vi bestämde att vi skulle sätta Hello Kitty stickers på. De är inte uppe än dock...
Mitt i allt ihopa bestämde vi oss för att byta golv också. Det är jag glad för att vi gjorde, för nu blev det riktigt mysigt. Vi köpte laminatgolv i ask.
Vi har haft mycket hjälp från svåger som skött tapetseringen och vävningen och spacklingen. TACK! :-)

Nu är det lite golvlister, Kitty-stickersen och min far ska omma och dra elen. Sen är det färdigt!
Vi ska även göra en inbyggd garderob, men det kännas som ett mindre projekt efter allt det här ;-) (Peppar, peppar)

Här är bilder på hur det ser ut nu, för tillfället:

    
Från dörren sett   


  Mot dörren sett

Inte helt tokigt va?
Det kommer ju bli riktigt mysigt sen när det är färdigt och möblerat.

Tjingeling! 

Hmm... Tapetsera?!

Sitter nu hemma hos mor och far. Körde direkt hit efter jobb för "alla" var här.
Hör och häpna, jag kom iväg i tid från jobb idag! Till och med lite tidigare :-)

Ska se om Ola och jag orkar tapetsera Dizas rum idag, så det blir färdigt nån gång...

Egentligen skulle syrran och jag springa idag, men det verkar inte som om det blir något.
Får köra hem och tapetsera innan jag stupar i soffan. Är så trött att jag knappt orkar hålla ögonen öppna...

Om vi fixar rummet så lägger jag ut bilder sen :-)

Tjingeling!

Jag. Idag.

Idag har jag varit hos frissan, som är en barndomskamrat till mig. Hon är superduktig och hon vet precis hur jag vill ha mitt hår.
Idag har jag bara piffat upp färgen lite och klippt topparna. Vi har så hårt vatten att det sliter väldigt mycket på håret.
Men titta så blankt och fint det blev. Och lent :-)



På jobb idag upptäckte jag en sak som fick mig att skratta rakt ut. Jag var på toa och när jag skulle dra upp brallorna så tyckte jag att jag skymtade golvet, genom brallorna!
Jag tittade igen och mycket riktigt. Där var två halvstora hål i mina favvojeans. Jag tror jag behöver köpa nya kläder...
Jag tackade dessutom min lyckliga stjärna att jag hade min långa oversize kofta på mig!
Det hade nämligen inte varit så där hysteriskt kul att gå och flasha min bara häck för mina arbetskamrater...

 

Haha! Snyggt va?!?! :-)

Tjingeling!

Cool Tribute!

Tribute till Michael Jackson på Sergels torg och centralstationen i Stockholm!
Tydligen så var det dansgruppen Bounce som startade detta, la ut ett meddelande på sin hemsida eller nåt och bjöd in folk att vara med, som en flash mob.
Lägger upp två olika videor, från olika vinklar. Riktigt coolt drag av Bounce. Det har snabbt spridit sig snabbt världen över.
Synd att vi inte kunde gjort det här nere i Skåneland, eller kanske att man hade syncat så man gjorde det samtidigt i Stockholm, Göteborg och Mamö.
Det är i vilket fall som helst jäkligt coolt :-)



The Hives

Blev sugen på att höra denna låten. Ett svenskt band vi ska vara stolta över, de är jäkligt bra!

The Hives bildades redan 1993. Bandet består av dessa grabbar, med tagna namn (nähä...!?!):
Howlin' Pelle Almqvist
Nicholaus Arson
Vigilante Carlstroem
Dr. Matt Destruction
Chris Dangerous

De har varit förband åt bl.a Rolling Stones och Maroon 5. De har rykte om sig att vara ett riktigt grymt Liveband. De har släppt 5 album mellan 1997 och 2007. Denna låten kommer från albumet The Black and White Album från 2007.
Lyssna och njut!

The Hives- Tick tick boom



Tjingeling!

Ojdå!! Nu är det nära

Ja, just det!
Insåg just att det bara är (exakt) 20 dagar kvar till vi ska se Metallica Live i Köpenhamn!!!
Helt otroligt ju!
Och vi har inte ens gjort av med biljetterna *WOOHOO*

Den veckan blir det mycket, för eventuellt ska vi till Varberg helgen innan.
Vi brukar åka till Varberg en helg varje sommar och titta på raggarbilar.
Kan ju säga att det finns alla sorters bilar på de träffarna, men det kommer också folk från Sveriges alla hörn och det är fantastisk stämning!

Tjingeling!

MEH...!!! Va...?

Inget avsnitt av True Blood!?!?
Va fa...!

Tuff vecka

Hejsan hoppsan!
Igår orkade jag inte skriva. Jobbade över i en timme, sen stack syrran och jag ut och sprang i skogen. När jag kom hem duschade jag, satt i fem minuter (kändes det som) sen gick jag och la mig.
Tydloigen så har jag det tuffast på jobb för de ordinarie som inte gått på semester än (3 st) fick reda på igår, på veckomötet, vilka länder jag har hand om. Då sa de: Oj, vad ojämnt fördelat det är...!
Så idag kom de och frågade om jag behövde hjälp med något, och som vanligt har jag fullt upp och lite till, för några av vikarierna hade inget att göra...
Så det var ju bra. Det gjorde att jag bara stannade över en halvtimme idag :-)

Nu sitter jag här i fåtöljen, har varit och hämtat Diza som lekt med kompis idag, gått och lagt henne och har Michael Jacksons minnesstund igång i bakgrunden.
Tänkte jag skulle titta på det nya avsnittet av True Blood som kom ut igår. Hann inte titta på det igår bara...
Sen, om jag hinner ska jag påbörja överraskningen som jag snackade om för några månader sen, till mor och far. :-)

Tjingeling!

Lugn söndag.

Idag har jag och Diza varit os mor och far hela dagen.
Diza sov hos syrran inatt, inga problem. Lilltjejen börjar bli stor... :-)
Sa hon med blandade känslor ;-)

Hur som helst, brorsan och jag hjälpte farsan med poolen lite idag. De håller på och gör vid den "gamla" poolen (den inbyggda).
I pauserna spelade vi Rockband på PS2. Först brorsan och jag, sen syrran, brorsan och jag. Och jag måste säga, vi är rätt grymma! :-)
Fast syrran hade abonnemang på trummorna...
Men kul var det!

Imorgon är det jobb igen. Denna veckan kommer bli tuff. Alla ordinarie i vår grupp har semester, så nu är vi bara vikarier. Hade mycket och mååånga problem förra veckan.
Ser inte fram emot morgondagen...
Wish me luck! :-)

Tjingeling! 

..men fredag är ändå den dagen som känns bäst...

Ja, det har varit ytterligare en skitdag på jobb idag. Men strunt samma, nu är det ju helg!!! *Tjoohoo*

Intervjun gick väl bra (tror jag) men det är måhåååånga sökande till denna tjänsten. Så man ska nog verkligen utmärka sig om man ska lyckas få den... *suck*
Och jag tror bara inte att jag gör det...

När jag kom hem körde Ola och jag och köpte mjukglass och gas till pappas grill. Sen körde vi och hämtade Diza hos svågern, hon var där med Tindra och badade.
Vi körde hem och fick locka med Diza genom att säga att vi skulle sätta upp vår egen pool (trots at hon sagt att hon hade flyttat till mormor och morfar...)
Sagt och gjort, lovat är lovat, så nu håller vi på att fylla poolen :-)¨





Tjingeling!

Ser fram emot en bättre dag imorgon

För ett tag sen ringde Diza och ville hem. Egentligen skulle hon sova hos syrran idag också, men syrran sa att hon hade försökt länge, men till sist hade hon bestämt sig för att åka hem iaf.
Det är ju skönt att veta att hon tycker om att vara hemma också :-) Mammas lilla ♥
Men Ola jobbade dubbelt idag så Diza kan vara hemma från dagis imorron iaf eftersom Ola jobbat in tid så han kunde vara ledig imorgon.

Jaha, nu ha jag precis strukit skjortor. Ska ha en mossgrön skjorta imorron, med vitt linne under också svarta byxor. Har stått och försökt övertala mig själv att ta mina svarta capribyxor. Men det går inte. Jag har helt enkelt för tjocka ben!
Det är ju så varmt varje dag, men jag kan bara inte utsätta folk för mina stockar till ben.
Nä, det blir långa brallor. Måste ju se ordentlig ut imorgon, ska ju på intervju...

Nä, nu kallar sängen på mig!

Natti Natti & Tjingeling! 

Skitdag!!!

Vilken jäkla skitdag det har varit idag!!! Kom inte iväg från jobb förrän tjugo i sex, skulle vara hemma klockan sex för då skulle de komma och titta på fasaden...

Jag har ALLTID problem med samma produkt varje vecka. MEN det är alltid olika problem. Denna gången var det ett fel som jag inte hade en aning om också kommer min chef och säger att: Nu har du lärt dig det till nästa gång, nästa gång får du börja tidigare...!!
Vilket gjorde mig jäkligt förbannad, så jag gick in till chefen sen och frågade hur långt tillbaka i kedjan jag ska ha koll egentligen?
För, får jag inte mina papper så ringer jag till lagret, ibland hänvisar de mig till produktionen, så ringer jag dit så påstår de att de har ända till fredag förmiddag på sig. Fast det är closing på båten på torsdag eftermiddag.
Jaha, alltså kan jag få vänta ända till fredag morgon.
Men fast det, så började jag jaga produkterna efter lunch idag. Klockan fyra på eftermiddagen fick jag äntligen reda på var felet var, produktionen hade slarvat bort papperna, så produkterna kunde inte bli frisläppta och är de inte det, kan jag inte skicka dem NÅGONSTANS!
De som vi skickar saker med blir otrevliga för att de inte får sina papper. Men det är klart det är lätt att skylla på vikarien.

Någon måste ha sett att: Hmm, dessa är inte frisläppta, men de ska iväg idag. Kanske borde ringa någon...
Till exempel då hon som jobbar med det. Det är fan inte konsigt att man får jobba över varje dag när man ska göra alla andras jobb också!
Jag blev så fruktansvärt arg idag när mer än en person sa att: Du borde gjort si eller så, då elle då...
När det inte ens var mitt fel och när jag omöjligt kunde veta var felet ligger. Jag gjorde mer än vad som är mitt jobb, men de kunde inte ens erkänna att jag ine gjort nåt fel.
Jag är fortfarande jävligt irriterad! Dessutom måste jag börja mycket tidigare imorgon för att andra har gjort fel! Då har man bara god lust att ge alla fingret!
 

Familjen

Idag ville Diza en sväng till mormor och morfar. Så hon fick åka dit så passade jag på att åka och sola solarium (jag vet att det är typ 100 grader ute varje dag men jag sitter faktiskt inlåst på kontor...)
Syrran och töserna var där när vi kom dit. När jag kom dit för att hämta Fizen så skulle syrran hem, vad händer då? Jo, Diza vill med henne hem såklart. Hon behöver bara skjuta ut underläppen litegrann så börjar syrrans hjärta blöda. Hon säger: Aaah, du kan hämta henne på vägen sen...
Ja, jag kör inom, och Diza skjuter ut underläppen igen. Jag säger: Så är det att gå på dagis och jobba och sånt...
Då kommer syrran: Jag är ledig imorgon, om du sover hela natten kan du få sova här... Sover du hela natten?
Diza skriker: JAAA...!!! Såklart.
Så nu ska hon sova där och vara med syrran och töserna och bada och sola hela dagen imorgon. Lilla monster :-)

Har tänkt på mamma en hel del idag. Hon var så nervös stackaren. Idag var det nämligen dags att åka till sjukhuset och ta prover och röntgas efter behandlingsuppehållet.
Nu ska de se om tumören vuxet under uppehållet eller om den stannat upp.
Snälla gode gud, gör så den har stannat upp! Eller kanske till och med blivit mindre *hoppas hoppas hoppas*
Imorgon får de svar på utvärderingen för de hade haft så mycket att göra på sjukhuset idag att de inte hunnit att titta på svaren än...
Syrran och jag försökte lugna henne, men det är klart att hon vart nervös. Det är vi alla...
Håll tummarna för henne (och oss), please!

Diza och mormor på midsommar 2009

Nä, nu kallar duschen på mig.

Tjingeling!

RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!