Flitens lampa har lyst över oss!

Idag kom mina syskon med barn hem till mig och fikade en stund på förmiddagen.
Vi satt i trädgården och njöt av det nymålade huset ;-)
Dock så hade vi ett jättetråkigt dött träd som bara drog ner hela stämningen...
Så jag övertalade brorsan till att jämna det med marken. Föga visste jag då att det skulle ta hela jäkla dagen!!!
Vi sågade och högg och hade oss, men det trädet tänkte minsann inte göra det lätt för oss...







Motorsågen gick i sönder, den enda yxan vi hade var slö, men ner kom det åbäket;



Sen var det dags att göra mindre bitar av den, städa upp i trädgården och lägga, det som vi ska elda, på hög.
Vi började strax innan lunch, klockan var över åtta på kvällen när jag gick in...
Mina händer är så ömma så ömma :-(

Men skönt att ha det gjort får jag säga! Nu är det bara ett kvar! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!