Skånelänga

I våras hade jag aldrig gissat på att vi skulle fått målat färdig huset i år!
Vi började ju med fasaden (<--LÄNK), att putsa upp den.
Sen målade vi huset (<--LÄNK) i somras med hjälp av vår käre svåger!
Huset började likna en riktig skånelänga! Vi hade bara grunden kvar och vi hade svårt för att bestämma om vi skulle ha grått eller svart. Men till sist bestämde vi oss för att måla den svart, som på  en "riktig" skånelänga :-)

Vi har passat på att måla mellan skurarna. Ola har varit duktig och gjort det mesta. Jag brukar vara den som tar tag i saker och ting, men jag är helt off mitt game just nu.
Det är sista "semesterveckan" för oss båda. Egentligen har ju inte jag senester, jag är mammaledig, men det är lite extra lysigt nu när vi båda är lediga. Ola däremot går på pappaledighet efter denna veckan. Kanske därför han har mer energi än mig...?

Hur som helst, vi är nöjda och glada över att vi valde svart grund :-)

 




Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Vendela

Hejsan,



Åh vad ni har fixat och donat. Det är ett rejält projekt, och det skulle vara väldigt trevligt att sprida inspiration vidare.



Jag jobbar för ett byggforum där huvudtanken är just att sprida inspiration. Man kan lägga upp sina projekt, se andras projekt, få feedback och ge feedback. Det är ofta det som får en att fortsätta med sina projekt, när man får positiv respons för det. Om ni är intresserad av att lägga upp ert husfasadsprojekt skulle jag dessutom kunna erbjuda en morot. Känns detta lockande kan du kontakta mig på [email protected]

/Vendela

2011-08-24 @ 10:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!