Grovstädning

Ojojoj man har inte legat på latsidan idag precis!
Jag har grovstädat toa och kök. Det har tagit en jäkla tid för man får avbryta med jämna mellanrum när Novalie vaknar. Lillafree myspace layouts t har åkt på sin första förkylning, kändes ju redan igår som det var på g så det kom ju inte som en chock precis, men det är så synd om henne. Hon har svårt för att andas när hon vaknar och hon vaknar av sina klökningar. De är riktigt obehagliga!

Men är nöjd med vad jag fått gjort idag ändå! Nu är det bara resten av huset kvar ;-)

Ola har murat idag, vi håller ju på med fasaden. Han murade den sista väggen idag, imorgon är det småbitar som ska muras, sen är det nätning och slamning. Han har redan nätat och slammat en del...
Tro det eller ej, men nästa helg är fasaden klar!!!
Jag ska lägga in före och efter bilder såklart. Kan knappt själv fatta det, efter att vi hållt på SÅÅÅ länge med fasaden så kommer den vara "färdig" om en vecka!!
Sen ska vi ju byta garageport och sätta in 2 fönster, men vi får ju spara lite till nästa år ;-)

Diza har varit med nästkusin E på bio idag. De såg Toystory. Jag fick uppfattningen av att den var bra, men lite långdragen. Diza somnade lite på slutet visst ;-)
När hon kom hem satte hon igång och hjälpte mig att städa med en gång. Hon tycker det är så himla roligt att hjälpa till! Hon sa; Mamma, vad kan jag göra...? INTE städa mitt rum!!
Nä, det är klart DET är ju inget kul ;-)

Tjingeling! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!