Box och Abs!

Idag var vi på testträning på Box och Abs.
Box är samma som jag och syrran gick på innan, men på det stället där vi gick hette det Powerbox. Nu precis som då, så var det skitroligt. Snacka om at få ut sina agressioner ;-)
Som instruktören sa, så kan man komma dit skitförbannad och spänd och gå därifrån avslappnad och ha fått ut sina agressioner ;-)
Det är boxning (träning för armar och ben) till högpuls musik! Det gillar vi!!

Abs var helt okej. Men det hade säkert varit roligare om jag hade hade en eller två muskler kvar i magen. Så här 7 veckor efter graviditeten så känns magen helt muskel-lös och degig. :-(
Jag ska givetvis jobba på det, för magen var det mest vältränade på mig innan. Jag blev dock lite orolig och frustrerad, för jag kände att det tog i ovandelen av magen, men jag kände absolut ingenting på nedandelen.
Förvisso har man ju ingen känsel efter kejsarsnittet (inte än iaf) så det kanske är därför man inte kände av övningarna i nedre magen?
Men det säger sig själv vad det är, en genomkörare för magen!

Har ingen aning om de skär av musklerna eller delar på dem vid ett kejsarsnitt...
Det jobbiga var att det som sagt inte var jobbigt (i nedre magen) utan jag kunde bara inte göra vissa saker. Har till exempel svårt att ligga på rygg och lyfta benen, men jag jobbar givetvis på det. Skam den som ger sig ;-)
Hon tryckte in lite rumpträning (bra för mig) och DET kändes kan jag säga.
Usch, jag kände verkligen hur otränad man blivit under detta passet!

Hoppas att det vi får det till vår lilla by! Tydligen så är väl inte kommunen helt med på banan. Men med lite påtryckningar kanske de ger med sig ;-)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sandra Cliffmark

Ja delar dom inte på musklerna vid kejsarsnitt? såg på plastikkliniken att han kvinna nämligen sydde ihop dom igen!? Men jag vet inte..

2010-10-19 @ 09:38:28
Postat av: linda-mamma till Tyra

visst hade det vart praktiskt att ha vetat om bebisboken tidigare...jag har ju en "vanlig" också som jag klistrat in bilder och skrivit och haft mig i, nu känns ju den redan lite omodern, hehe :)



har också hört att det är svårare med magmuskler efter ett snitt, men träning får nog ordning på det med!

2010-10-19 @ 20:45:08
URL: http://linmackblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!