Följetången fortsätter...

Och med följetången menar jag renoveringen.
Renoveringen har de två senaste helgerna bestått av att sätta rännor. Nu är det nääästan färdigt. 
Det sista (tror jag) inte tar så lång tid, så snart är det fortsättning på fasaden som gäller. Ska bli skönt när den är färdig minsann, för det är ett så stort projekt. Sen ska den bara målas också, men det ger vi oss nog inte på själva...
När man väl står där och håller på så blir man så sugen på att fixa en massa annat också. Man ser möjligheter och det är väl tur det! När man inte gör det längre är det nog dags att sälja...

Jag har städat bilen. Den är dammsugad och avtorkad på insidan. Skulle även tvätta den och jag var och "snodde" en ån där var svap av far min, men när jag kom hem så försvann solen och det kändes nästan som det skulle börja regna ett tag där. Så det spar vi till nästa helg.

Diza har gått och fotograferat oss och sen har hon tvättat sin sparkcykel ;-) Hon blev väldigt nöjd med resultatet!
Vi har även hunnit fika en kort sväng hos mormor och morfar och köra till Byggmax 2 ggr. Eftersom vi glömde ett par grejor när vi va där så fick vi vända efter nästan halva vägen och köra tillbaka igen. Då var Ola lite sådär lagom glad ;-)

Diza visar sin konstnärliga ådra, i form av foto;

   
Pappa uppe på byggställningen. Ser de fina rännorna i bakgrunden? Kanske inte...


Diza står bako byggmaterialet till fasaden och fotar mig när jag städar bilen ;-)


Jag fick ju fota Dizen när hon var duktig med ;-)
För övrigt har hon klätt sig själv idag. Då blev det röda (genomskinliga) strumbyxor, glitterskor och strumbyxor. Försökte få på henne en kjol hela dagen, men hon vill alltid bara har tights (av något slag) och tröja ;-)

Det var vår fullspäckade söndag. Hoppas ni haft en bra söndag med!

Tjingeling! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!