Vampire Diaries

Idag börjar Vampire Diaries på TV6. Jag har själv följt serien sen den startade i USA. Där är de i slutet på säsong 1 nu.
Serien är baserad på bokserien med samma namn av författaren LJ Smith. 



Serien handar om Stefan, en vampyr med (enligt klychan) en plågad själ som återvänder hem till sin ockultfyllda hemstad. Han faller för High School eleven Elena, som nyligen förlorat sina föräldrar ien bilolycka. Hon bor med sin bror, Jeremy, hos deras moster, Jenna.
Elena faller snart för Stefan ock såklart.
Men allt är inte frid och fröjd, för snart kommer Stefans bror Damon till stan. Han lever livet fullt ut som en vampyr bör med inget dåligt samvete. Han har dessutom lovat Stefan en livstid fylld med lidande (pga deras förflutna)...


Tv-serien är som en vanlig High school serie, fast med vampyrer.
Vilket innebär lite mer blod och hemskheter än genomsnitts ungdomsserien. Lite mer action och "vampyrerier" än t.ex Twiight. Och lite mindre sex och skräck än True Blood ;-)
Jag tycker den är väldigt bra, alldeles lagom mix av allting!
Dessutom med väldigt bra musik! För ett par veckor sedan gjorde jag ju ett inlägg om en låt jag hört för första gången i just denna serien faktiskt! Kommer ni ihåg? Kolla annars här!

Tjingeling! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!