Tenta klart

Så då var denna tentan klar. Känns skönt att den är över men utgången är väldigt osäker. Kan gå på vilket håll som helst. Faktum är att det var längesedan som jag var säker på att jag klarat en tenta, nu när jag tänker efter...
Snackade med en tjej efter tentan och hon sa samma sak, nu fastnar ingenting längre. Det kan ju bero på mycket, men i  mitt fall är det intresset som svalnat radikalt. Det i sin tur beror på att det finns inte ett enda jobb till oss när vi är färdiga. Inte ens ett sommarjobb, det är svårt att bara få praktik...
I och med att de flesta har fått varsla folk så är många motvilliga till att ta in en praktikant, eftersom om det finns arbetsuppgifter åt en praktikant så kunde de ju behållt en anställd som fått gå. Det är ju lite bakvänt kan man tycka eftersom vi kommer dit för att avlasta dem ett tag, HELT GRATIS, de spara både sig själva och pengar...
Jaja, nu kom jag bort från ämnet lite.

Kan säga att det känns väldigt surt att behöva gå tillbaka till sånt man jobbade med innan, efter utbildningen då man har inte bara spenderat två år på att utbilda sig för att ta sig vidare, men även för att de flesta av oss sitter med stora studielån också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!