Diza sjuk

Det är märkligt, hela kvällen igår gick jag med en känsla av att Diza skulle bli sjuk. Men det märktes inte på henne innan jag gick och nattade henne för hon stimmade och stojade som vanligt.
Men jag gick till och med bort till hennes säng och kände på hennes panna en stund efter hon somnat, hon var lite varm, men inte varmare än hon brukar vara när hon sover. Hon blir varm som en kakelugn precis som sin pappa när hon sover.
En stund senare började hon att prata konstigt i sömnen, sen gny lite. Vid ett-tiden tror jag det var, så hörde jag henne och det lät som om hon låg vaken och pratade, så jag gick in till henne. Såg på henne att hon inte mådde bra och hon var stekhet. 40 graders feber...
Givetvis var alvedonen nästan slut men den räckte till nån omgång, fick minska doserna bara så hon kunde sova. Så det har inte blivit mycket soit denna natt eftersom hon vaknat ett par gånger. 
Precis när jag hämtat henne och vi lagt oss i vår säng så frågade hon; Mamma, man kan inte flyga på kvastar?
med lite oro i ögonen.   
Så jag svarade ju givetvis att det kunde man inte, men det var så gulligt. Hon hade säkert drömt om häxor.

På tal om ett sjätte sinne eller intuition eller vad man nu ska kalla det, så sa farmor till mig häromdagen att hennes kniv lägger sig på rygg hela tiden. Så hon undrade vem det var som skulle ha barn *hahaha*
Inte jag i alla fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!