Lite besviken

Idag har vi varit iväg och handlat hela dagen och nu ska vi fika snart.
VI passade på att handla liftkort, eller skipass som det heter nuförtiden, på vägen tillbaka.
Vi skulle handla det via nätet innan vi kom upp här så allt var klart när vi kom upp. Men vi fick till svar att det var bättre att vänta för om inte alla nedfarter var öppna så fick man rabatterat pris. Så vi väntade och nu kom vi upp och 20 av 57 nedfarter är öppna, alltså mindre än hälften. Fick vi rabatt? Näää...
Jag tänkte: Nä, min själ. Så här kan de inte göra. Så jag frågade. Tjejen bakom disken visste inte, så sa jag: Nä, då får du gärna kolla det.
Så det gjorde hon. Chefen kom ut och sa att förra veckan kunde man åka i hela fjället för priset för två fjäll.
Jaha, och denna veckan då? sa jag...
Nä denna veckan är det vanliga priser.
Jag blev lite irriterad. Tycker det är fult av dem, de säger en sak sen gör de en annan. Dessutom är mindre än hälften öppet, det är inte rätt. Det är ju inga små summor de handlar om...

Jaja, strunt samma gjor är gjort och kommer aldrig igen :-)
Efter fikan ska vi gå ut med barnen i backen så de får åka och vi får fotat och filmat.
Lägger in bilder sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!