Nu är vi gifta!

Ola, jag och bestmenenJag och mina tärnorOla, jag och näbbarnaJag och vår dotterOla o jag och våra föräldrarDiza och hennes fötterOla med grabbarnaHela följet

I lördags gifte vi oss. När jag vaknade på morgonen och tittade ut och såg de gråa regnfyllda molnen blev jag ledsen, jag tänkte det har varit så fint hela veckan så regnar det idag!!! Men jag tänkte där är ju ett antal timmar kvar så solen hinner säkert titta fram och mycket riktigt när jag satt hos frissan gled de gråa molnen bort :-)
När jag var färdig hos frissan åkte jag och de fyra näbbarna hem och mötte upp tärnorna som var färdigsminkade och friserade, med 1,5 timmar kvar satte jag mig och blev sminkad. Jag hade försökt bränna ut låten vi skulle dansa första dansen till halva natten och en större del av morgonen utan framgång, så under tiden jag blev sminkad så försökte jag en killkompis och en tärna att bränna ut den till mig. Men när klockan var kvart över 2 så var han tvungen att sticka och göra sig i ordning, så vi fick chansa på att dj:n hade nån låt vi kunde dansa till.
Halv tre började jag klä på mig och med tolv minuter kvar rusade vi ut till bilen, så glömde syrran dikten så jag fick rusa in igen och leta fram den. Kändes som jag behövde gå på toa fast det var 2 minuter sen jag var där inne, men det var nog nerver bara *hahaha*
Som de flesta bröllop så började inte vårt heller i tid, men det handlade bara om några minuter. Det var jobbigt och jag skakade som ett löv. När vi skulle gå in sa jag till pappa att jag fick hålla hårt i honom så jag inte trillade, så skrattade han. Han berättade att mamma hade glömt näsdukarna, så skrattade jag. 
Först gick näbbarna, men brorsans tös vågade inte så syrrans ena tös gick modigt in själv, sen kom jag och pappa, efter oss kom syrran sen min kusin och svägerska. Jag fick ögonkontakt med Ola, han såg nervös ut, men framme med honom stod vår svåger och min bror.
Första psalmen varade läääänge... Sen sa prästen ett par ord sen skulle solisten sjunga, hon sjöng utan dina andetag, och jag gjorde ett tappert försök att hålla tillbaka tårarna, men några smet ut iaf :-)
Prästen gav oss lite papper. Det var bra, för gud vad svettigt där var.
Ceremonin fortskred, syrran läste sina stycken, det var dags för löften, Ola var nervös han gungade med händerna i takt med vad han sa han fick inte ut orden "och vara dig trogen" så jag hjälpte honom lite och när han väl sa det fortsatte prästen på nästa mening. Man hörde en våg av fniss genom kyrkan...
Sen var det ringarna, psalm, mer prat, solosång. Det gick fortare mot slutet. 
Vi gick ut, smet in igen genom vapenrummet där vi fick rätta till kläder och jag bytade plats på ringarna och när alla gått ut så gick vi ut igen och blev överösta med ris och barnen blåste såpbubblor.
Vår bil, en stålgrå Jaguar, stod uppställd utanför kyrkan. Så stilig!
När alla önskat lycka till, så var det dags att åka, chauffören hällde upp champagne till oss, sen bar det av. Vi åkte en runda innan vi vände om mot lokalen. Alla hade kommit dit när vi kom, så gick vi till baksidan för att fotas.
Efter fotograferingen minglade vi lite. Sen var det middag och pappas tal. Det var så roligt, han berättade om sitt hår som jag hotat klippa av för jag ville inte att han skulle ha nån hästarumpa, så jag fick komma fram och klippa av den inför alla. :-) Alla talen var så bra och alla telegrammen, så roliga och överraskande. Vi fick fotoalbum från möhippa/svensexa, en film om det, förklara våra konstverk (som jag ska erkänna gick inte jättebra för mig...), skoleken, en champagne som sprutade konfetti, sen efter tårtan gick pappa till micken. Så började han sjunga "Var fan, var fan e mitt band..." och ut kommer pappas gamla band!!! Som vi tjatat på honom om att spela på vårt bröllop men han sagt nej för de hade slutat, så har de planerat det hela tiden :-)
Så det gjorde inget att vi inte hade nån sång, för de spelade ´Ta mej till havet, och under dansen smällde mamma av guldkonfetti bomber. Allt var fantastiskt! Kom på att jag sa till pappa när vi gick in i kyrkan att i värsta fall så kunde pappa spela Wonderful tonght på gitarren så kunde Ola och jag dansa till den. Och det var den sista låten de spelade för kvällen... 
Sen var det fullt party, vi åkte till hotellet vid två
  

Kommentarer
Postat av: Sofie

Låter som en perfekt dag :)



Jättefina bilder, du är så vacker!

2008-08-07 @ 13:12:34
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Jag

Tack ska du ha Sofie :-)

Dagen var helt fantastisk!!!

2008-08-07 @ 13:27:32
URL: http://minegenlilla.webblogg.se/
Postat av: Emma

Vilka fantastiskt fina bilder, låter som den perfekta dag det ska vara!

2008-08-07 @ 18:31:12
URL: http://mitttittin.blogg.se/
Postat av: ninni

Ja,det var en helt fantastisk dag!! Men det har inte varit lätt att undhålla saker och ting..BRIDEZILLA har varit alldeles omöjlig...Haha..

Kram.

2008-08-10 @ 21:56:21
Postat av: Linda

Varför har jag inte hittat din blogg förrän nu?



Bilderna är jättefina. det var en ära att få dela dagen med er (som jag sagt innan). Hoppas att bröllopsnatten var bra och att ni är fortsatt lyckliga...



kram

2008-08-16 @ 15:33:47
URL: http://limars.blogg.se/
Postat av: Sofie

Detta känner jag igen... Har du skrivit detta på bröllopstorget me?



Jättefina foton!

Så vacker du är... och era näbbar är lätt de sötaste jag nånsin sett! :)



2008-10-27 @ 21:56:36
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!