Lilla <3t

Novalie ligger här bredvid mig och snarkar, lilla <3
Hon har haft några jobbiga dagar nu, med många nya intryck!

Hon verkar gilla att vara hos dagmamman, hon går iväg med de andra barnen och leker, bryr sig knappt om sin pappa.
Men jag märkte igårkväll när jag kom hem från jobb att hon var VÄLDIGT mammig! Mycket mer än vanligt.
Jag hörde att hon kallade "mamma, mamma" mest i pratlek om man säger så, när jag pratade med Ola i telefon. Sen när jag kom hem så gick hon efter mig hela tiden och JAG var tvungen att sitta med henne när hon badade, ingen annan.

Idag har hon varit liiite lugnare. Men än dock mammig. Idag hade hon verkligen kallat på mig, berättade Ola.
Så jag känner ändå mer att hon saknar mig. Men det har ju säkert med alla omställningarna att göra.
Jag känner själv att jag är borta mycket. Jag har ju bara några få timmar med henne på kvällen efter jobb innan hon somnar. Men den tiden ska ju fördelas på både kvällsmat, undanplockning, Novalie, Diza och träning osv...
Känns lite jobbigt, hon är ju så liten :-(

Imorgon ska jag iaf jobba hemifrån. Jag vill kunna följa med en dag till dagmamman, så det tar jag imorgon. Avsätter någon timme från jobb till att följa med till dagmamman och resten av dagen jobbar jag hemma.
Känns bra att kunna vara med lite :-)

 

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!