Bissing

Igår upptäckte jag Novalies första bissing!! Äntligen ;-)

Förstår inte varför jag gått och väntat och "oroat" mig, för Dizas första tand kom inte förrän hon var tio månader heller. Men nu kan jag släppa det iaf!
Ska försöka få ett foto på den snart men änsålänge är hon ganska blyg ;-)

Novalie ställer sig upp hela tiden nu!
Idag när hon vilade låg hon på soffan, direkt när jag hörde henne så gick jag dit, då stod hon upp i soffan och höll sig i ryggstödet!!!
Innan hon blivit så stabil så blir man ju mer rädd än glad när man ser det, så jag sprang dit.
Likadant idag när hon badade. Vi har ett trekantigt badkar och i "mitten", om man säger så, så finns det en liten "nedsänkning" (alltså en kant som är lite lägre än själva badkarskanten, där barn kan sitta eller man kan ställa grejer osv). Jag tittade bort i två sekunder (bokstavligen, för jag skulle bara plocka upp en sak från golvet) när jag tittade tillbaka så var hon på väg att ställa sig upp med hjälp av den kanten...

Det är ganska roligt när hon badar, för om man sitter ner lite längre bort så ser man helt plötsligt ett huvud sticka upp och ett åar ögon som nyfiket kikar över kanten :-D
Det ser så roligt ut! Lilla fjun!

Tjingeling! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!