Stora förändringar på gång!

Var inne på Bambis blogg och läste det här inlägget!
Hon började jobba idag på ett nytt arbete efter att ha gått hemma i mer än ett år med sin lilla tjej.

Då insåg jag att "HERREGUD!! Det är faktiskt bara 20 dagar tills jag börjar jobba!!!"
Efter att ha varit hemma i 365 dagar är 20 dagar ingenting!
Jag har ångest över att behöva lämna Novalie, Diza börjar skolan en vecka innan jag börjar jobba och jag börjar nytt jobb (på mitt gamla jobb förvisso).

Novalie, min lilla lilla Novalie, så konstigt det kommer kännas att inte spendera hela dagarna med henne! Hon som är så mammig just nu... Jag kommer ihåg hur jobbigt det var att lämna Diza den första tiden.
Nu är det förvisso annorlunda eftersom Novalie ska vara hemma med pappa i 2 månader, men ändå :-(
Men de kommer att ha det så bra, det vet jag.

Min stora lilla tjej börjar skolan, det är nog den största förändringen. Diza ska börja skolan och vad hon ser fram emot det! Hoppas det håller i sig och att hon inte blir skoltrött lika tidigt som jag blev...
Hon har fått en ny ryggsäck som förhoppningsvis blir perfekt till skolan. Där är fack till allt ;-)

Att jag ska börja jobba är med skräckblandad förtjusning! Jag älskar att sova länge (kommer aldrig attt vänja mig vid att gå upp tidigt), älskar att mysa hemma i soffan med flickorna (särskilt när höst och vinter kommer), älskar att inte ha en massa måsten och press på mig.
Men sen å andra sidan, jag tror att det på något sätt är skönt att "komma in i rutinerna" igen, jag vet att det kommer att underlätta i plånboken, sen är det ganska spännande med nya arbetsuppgifter även om man är nervös. Det största plusset är givetvis att det kommer att bli en fast tjänst!!

Det kommer nog att bli bra, det är bara så jobbigt att lämna barnen, särskilt Novalie som ju kommer att vara så liten (bara 14 månader) när hon börjar på dagis (med långa dagar). Diza vet ju lite mer vad det handlar om, hon är van ;-)
Jaja, de får iaf sluta tidigt på fredagar med pappa! ;-)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!