Första skoldagen!!

Idag är Dizas första dag i skolan och denna dagen har hon sett fram emot!!
Hon har tjatat i en hel vecka om att tiden går sakta och att det är länge tills skolan börjar, men nu var dagen D äntligen här!!


Redo för skolan med sin nya fina väska. Väskan köpte jag redan i våras, men hon har inte fått använda den. Ni kan tro att det kliat i fingrarna på henne, men hon har varit duktig, så det kändes nog extra speciellt idag ;-)
Här är hon på väg ut till skolbussen!


Hela familjen följde med Diza ut och väntade på bussen.


Men bussen var sen (!!!) första skoladagen och Diza blev otålig och vi blev lite nervösa.

Men sen kom den! Men jag missade att fota när hon gick på bussen eftersom hon blev jätteledsen när det väl var dags och stora krokodiltårar trillade ner för kinderna. Men jag följde med på och vi hittade hennes kusin (Joannas) kompis. 
Så Diza satte sig hos henne, som tur var, till hennes kusiner Joanna och Tindra, kom på bussen. Då kunde de ta hand om henne!

Jag körde in till skolan så jag var där när bussen kom. Hon hade ett stort leende när hon kom av bussen! Så allt hade gått bra!
Vi gick in i skolan, hittade hennes fack, hon gick och hämtade en namnskylt. Sen gick hon in i "lägenheten" som dem kallar det ena lekrummet.
Sen var det samling!

Snart blev de otåliga och efter va 40 minuters samling så ville de börja leka. Då passade jag på att säga hejdå till Diza, som knappt hade tid med mig längre. 
Jag fick dock en kram och en puss, men sen försvann hon!
När jag gick var hon helt inne i leken med sina nyfunna kamrater :-)

Lika spännande för mamma som för Diza tror jag ;-)

Tjingeling! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!