Försenad 10 månaderskontroll

Var ju på försenad 10 månaderkontroll med Novalie för någon dag sedan. Jag har varit helt knäpp på sistone och missat tider till höger och vänster. Har fått boka om denna tiden tre gånger tror jag...

Nu kom vi ihåg tiden iaf ;-)
Hon var duktig. Hon tar småsaker med pincettgreppet, hon tog två klossar och slog ihopa dem, hon kan säga flera ord (bl.a nej, mamma, pappa, katt och jag tror hon säger nanna till Diza. Det har hon nog efter sin kusin Tino som kallar alla de stora tjejerna nanna efter hans ena storasyster Joanna ;-)).
Hon vägde 10 kg och var 72,5 cm lång. Hon följer sina kurvor.

Hon blev dock jätte jätteledsen när de undersökte henne. Först började hon att flebba med underläppen och snyfta, hon vågade inte riktigt börja gråta. Så la jag min hand på henne och försökte prata med henne då brast det helt för henne. Krokodiltårarna strömmade nerför kinderna. Det var så synd om henne!

Men sen när hon fått på sig kläderna och det var dags att gå så vinkade hon glatt till doktorn och sköterskan. Antagligen glad att vi skulle hem :-)


Lilla troll <3

Mycket händer med min minsta tjej just nu, hon börjar prata mer, hon gör sig förstådd, hon förstår mer vad vi säger och ger respons på det. Hon skojar med oss, hon busar. Massor!
Kan inte fatta att hon fyller ett helt år på måndag!!
Kommer att göra ett nytt inlägg om henne i dagarna, om vår lilla ett-åring. Hur hon är som person, för hon är en ganska rolig liten prick, som förgyller våra dagar. Kan inte fatta att jag inte ska spendera hela dagarna med henne längre, från och med måndag. Det gör mig lite ledsen... 

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!