Bortbyting

Någon har tagit min lilla milda Novalie och bytat ut henne mot ett monster som visar sig särskilt när hon ska sova...
Jag vet inte riktigt vad som hände där, men hon blir som tokig på kvällen när det är dags att sova. Eftersom hon är lite febrig av och till, näsan rinner väldigt mycket och hon saglar mycket så gissar vi på att fler tänder är på gång. Men det lustiga är att hon är sitt vanliga jag på dagarna, om än lite trött. Men så fort det är dags att vila (på dagtid) eller sova (på kvällen/natten) så kommer det lilla monstret fram.

Hon blir fullständigt hysterisk, skriker sig hes, hör INGENTING. Puttar bort oss. Hon gör ett ryck så man förstår att hon inte vill sitta hos oss längre. Så sätter man henne på golvet eller i soffan, om man efter en stund lägger en hand på typ hennes ben eller axel så puttar hon bort den(!!!). Vi får ABSOLUT INTE röra henne. Inte förrän det är OK med henne...
Tidigare ikväll satt hon även och drog i ryamattan så arg hon var.
Jag har nog aldrig sett ett så litet barn bli så argt...

Jag vet inte om det handlar om tänder, övertrötthet eller om det är en särskild period nu då hon fått mer vilja eller vill bestämma eller kanske en ny personlighet som tittar fram. Eller om det kanske är "all of the above"...
Men oroväckande är det. Särskilt med tanke på att vi ska åka iväg tidigt imorgonbitti och dela stuga med syrran och hennes barn och min faster...
Hon har ju varit så lätt innan att ha att göra med. Hmmm...

Ja, vi får väl försöka vänta och se. ;-) 

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!