Namn...

Det här med namn är inte lätt. Här sitter jag och försöker skynda mig på med dopkorten när det slår mig att vi har ju faktiskt ine riktigt spikat alla namnen till Novalie!!!
Hallå, kanske dags för det! Vi har alltid tre namn till våra barn, jag har altid velat ha det, antagligen för att jag själv har det...

Vi har kommit så långt att hon ska heta Novalie Eva någonting. Novalie är eget påfund av oss, vi var väldigt osäkra i början, men morfar tyckte det var så fint att han övertalade oss att det var rätt. Nu är jag supernöjd med namnet! Eva är efter min mamma. Sen ha vi ett namn som var uppe på förslag som tilltalsnamn, nämligen Delia, men jag är osäker. Jag har ju alltid varit superförtjust i fornnordiska namn, därav Diza. Med Diza var det lätt, det var inga större diskussioner om hennes namn, vi var rörande överens och jättenöjda med namnen direkt. Denna gången är det dock svårare...

Har några andra fornnodiska namn som jag verkligen gillar, ska diskutera med Ola innan han går till jobb nu om någon timme. Jag gillar dessa; Tora, Embla, Sol, Saga, Freja, Idun, Torun, Siri, Tova
Vad tycker ni??

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!