Lördagens eskapader...

Idag var jag trött som ett as på morgonen. Satt och väntade på att Novalie skulle vakna igår. Jag tänke; Nu har hon sovit över 1½ timme, nu vaknar hon säkert när som helst...
Sen gick det 2 timmar till (fastnade i en film) sen gick jag och la mig. Tänkte någonstans att kanske vaknar hon inte förrän imorgon bitti. Men hon vaknade 1½ timme efter att jag gått och lagt mig.
Ett par timmar senare vaknade jag av att hon låg och ulkade. Verkade som hon skulle kräkas men fick inte upp något (så gör hon alltid, jag får vända på henne för att hon ska få upp det. Man är ju skiträdd att hon ska sätta det i halsen)
och andningssvårigheter. Riktigt obehagligt! Så ni kan tänka er hur dåligt jag sov...

Sen när vi gick upp var det dags att göra sig i ordning nästan direkt för vi skulle köra med Diza till fotbollsträningen.
Efter fotbollen ringde Diza till nästkusin E för att höra om det gick att leka, vilket det ju gjorde.
När jag lämnat Diza körde jag hem för mina föräldrar var här. Pappa hjälpte oss att flytta parabolen, för den satt på den väggen Ola skulle mura.
Mamma kom in till mig och Novalie och hälsade på sålänge.

När de åkt hem så började Novalie bli väldigt orolig. Jag tyckte att hon lät slemmig och bubblig i hals och näsa, hon hade liksom svårt att andas, så vi åkte ner till mina föräldrar där syrran (undersköterskan) och co. befann sig. 
Vi kom fram till att jag skulle åka till apoteket och köpa en annan mat till henne, Semper Bifidus, eftersom hon har problem med magen. Under tiden stannade Novalie hos mormor och morfar och fick lite kvalitetstid med dem ;-)

Verkar redan som den nya maten har gjort skillnad, men vi får vänta och se. Vi får hålla tummarna.

Nu ikväll har syrran, svågern och deras minsta varit här på mat. Och nu sitter jag, Novalie, Ola, Diza och nästkusin E i soffan och myser under filtar och har tända ljus!
Fortsatt trevlig lördag gott folk!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!