Jag heter Novalie



Igår var det min 3 månaders dag och då åkte mamma oc jag till BVC-tanten. Hon som brukar vara så snäll var inte så snäll idag...
Hon gav mig 2 sprutor!! Den första var inte så farlig, då blev jag bara lite ledsen. Men andra sprutan!! Då gick luften ur mig. Mamma sa att jag skrek tills det inte kom något ljud mer och jag blev helt röd i huvudet. Mamma lyfte upp mig och jag fick luft, men jag kände hur tårarna forsade ner för kinderna.
Jag såg att mamma fick tårar i ögonen, men jag kunde inte sluta gråta så ont det gjorde...
Jag blev jättetrött av att ha varit så ledsen, jag sov så hårt att jag inte ens vaknade när mamma tog på mig overallen, det gör jag alltid annars.
Jag sov ganska mycket resten av dagen och de stunderna jag var vaken var jag ganska känslig. Annars brukar jag vara vaken ganska mycket om dagarna...

På morgnarna vaknar jag nästan alltid med ett leende på läpparna. Jag ligger oftast och ler en stund till mamma och pappa innan vi går upp.
Jag sover i min egen säng, men mamma brukar lyfta över mig till deras säng jättetidigt på morgonen. Jag sover oftast hela natten, men det har jag ju gjort i några veckor nu ;-)

När jag blir ledsen brukar jag vilja gå till min mamma, då blir jag lugnast.
Pappa är bara finast i världen, mamma tycker att jag tittar lite förälskat på pappa, han brukar få mig att le.
Min storasyster är världens roligaste tycker jag. Allt hon gör är så skoj, hon brukar få mig att skratta.  
När jag ler eller skrattar brukar mamma och pappa bli så glada, de är knasiga ibland...

Jag gillar inte när jag får sitta i bilstolen för länge utan att vi rör oss, inte i bilen heller för den delen.

På en månad har jag vuxit 4cm och gått upp 1 kg, till 5,4 kg. Jag har redan storlek 62. Men folk säger att jag är liten, men mamma säger att jag redan blivit så stor!

Jag älskar mina fiskar som hänger över skötbordet, dem ler jag alltid till. Sen har jag en gunga som jag kan sitta i så spelar den, den är mysig att sitta i en stund. Men inte för länge, då blir jag lite irriterad.
Jag tycker om mitt babygym för jag har börjat nå de figurerna som hänger där och pinglar. Jag har en sol som spelar och blinkar, den är rolig att titta på. Likadant med den som hänger över min säng och spelar och blinkar, men den är så intressant att titta på att jag inte kan somna till den...
Egentligen gillar jag allt om spelar, eller när någon sjunger.  

Kommentarer
Postat av: Linda

Underbart! =) Ser fram emot att träffa dig fina Novalie!

2010-11-30 @ 10:59:05
Postat av: Sandra Cliffmark

Naw så roligt att Novalie har skrivit!

2010-11-30 @ 13:11:06
Postat av: Jyoti

JA, hon hade en del att berätta efter en jobbig dag ;-)

2010-11-30 @ 23:03:38
URL: http://minegenlilla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!