Jag lever...

Det har inte blivit uppdaterat här på ett tag, jag vet. Men det beror på en del olika saker. Dels för att jag har mått väldigt dåligt i flera dagar, dels för att Diza fortfarande är sjuk, sen är jag bara så sjukligt trött.

Diza- Det var inte lunginflammation. Doktorn trodde det va ett envist virus bara, så vi fick en hostmedicin utskriven. Medicinen har INTE hjälpt. Hon hostar fortfarande fruktansvärt mycket. Tidigare ikväll hostade hon tills hon spydde, först såg det ut som slem och sen när jag kom fram till henne såg jag att det var kräk också. Händer det igen så ringer jag doktorn igen, är orolig att det är eller blir kikhosta.
Därför får hon sova med Ola inatt, så tar jag hennes säng, för jag vill ha koll på henne och jag är rädd att jag inte hör henne (eftersom jag är så trött)...

Jag/magen- Har haft prblem att somna på kvällarna p.g.a illamående. Har ont både neråt samtidigt som det pressar uppåt. Bebisen var ju i säte sist vi kollade och därför (antagligen) trycker den uppåt också.
Är otroligt trött fast jag haft svårt att somna, sover alldeles förlänge på morgnarna, så jag är glad att Ola är ledig nu. Dels för Dizas skull och dels för att jag ar svårt att röra mig (fortfarande) eftersom foglossningen bara blivit värre och värre. Har mycket hjälp av honom.
På torsdag ska jag till barnmorskan, så då får vi se om bebisen ligger kvar i säte.

I lördags fyllde syrran år, så vi var där på en snabb fika. Sen åkte de på semester de gottegrisarna...

Återkommer med en uppdaterad info om den nya graviditetsveckan.

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Linda

åh, ska bli underbart att träffa underverket. Tråkigt att Diza inte blir bra. Ta hand om dig - ta det lugnt. Skönt att Ola är hemma hos er.

Väntar just nu på att få höra nyheter från en kompis. Hon åkte in på BB idag. Dags för hennes första! =)



Kram

2010-08-24 @ 23:35:43
Postat av: Anonym

E inte Diza vaccinerad mot kikhosta då?

2010-08-25 @ 17:41:56
Postat av: Jag

Jo, hon e vaccinerad, men tydligen KAN man få det ändå (i somliga fall)...



Linda- Hoppas allt gick bra med din kompis!

2010-08-25 @ 21:09:18
URL: http://minegenlilla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!