Saker som försvinner

Imorse när jag lämnade Diza på dagis blev jag lite irriterad. Vanligtvis brukar jag inte ha några problem och invändningar med dagisfröknarna. Men imorse blev jag faktiskt irriterad.
Det var kallt ute och Diza hade bara gått hem i en tunn jacka igår.
När jag kom innanför dörren såg jag mössor m.m som låg på andra hyllor vilket automatiskt gjorde att jag tittade på Dizas hylla. Men jag hittade ingen mössa...

Så sa jag: Diza var är din mössa?
Så svarade fröknarna med lite självgoda miner att DIza hade ingen mössa där och att de hade sagt till Ola om det igår. Men faktum är att jag tog dit en hel kass med tjocka kläder och vantar och mössa i förra veckan.
Så jag sa att hon visst hade mössa där och att jag tog dit det samtidigt som de andra tjocka kläderna...
De visste inte ens hur hennes mössa såg ut!
Vilket i sin tur måste innebära att hon inte haft den på sig på hela tiden. Har hon gått utan mössa då?
Igår bad jag dessutom Ola att ta dit hennes fodrade stövlar, de såg jag inte i heller imorse. Så vi får väl se i eftermiddag när Ola hämtat Diza om grejerna kommit fram. Stövlarna var helt nya...

Tjingeling! 


Kommentarer
Postat av: Angel

dagens fråga i bloggen: Älskar du utmaningar eller är du för rädd för att misslyckas?

2009-10-15 @ 14:49:33
URL: http://angie1986.blogg.se/
Postat av: Linda

Förstår att du känner dig irriterad. Har du satt namn i alla hennes grejer?

2009-10-15 @ 19:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!