Pojke eller flicka?

Jag hittade en rolig grej på www.blimamma.se

Innan någon frågar så, nej jag är inte gravid. Alla runt omkring ska snart ha eller har precis fått barn, antagligen därför jag kollade lite...

Detta är en kinesisk kalender som ska kunna förutsäga vad du ska få. En flicka eller pojke...
Man får ta det lite med en nypa salt. Men jag finner det väldigt intressant för att:
Ta min mamma t.ex.
Det stämmer med min storebror och det stämmer med min storasyster, men inte med mig. Enligt denna kalender skulle jag bli en pojke...
Syrran (som skulle bli en flicka) har fått två flickor och kalendern stämmer överens med det.
Jag har fått en flicka och enligt kalendern skulle jag ha fått en pojke. Coincidense?

Det sägs att det stämmer i 90% av fallen, så jag antar att jag tillhör de 10% som det inte stämmer på... *hihi*

Man ska alltså kolla moderns ålder (på vänster sida) när hon blev gravid och månaden hon blev gravid.


Förutsäg din bebis kön med kinesisk kalender - pojke eller flicka?

Kanske skulle äta lite oxå på lunchen?!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Annie

Räknade på mig o en av mina systrar o det stämde.. (mina andra syskon är tvillingar o det är en av varje så.. ) .. kollade även på pojkvännen o det stämde inte alls..

som jag har förstått det så är det mannen som avgör könet o inte kvinnan?

2009-11-11 @ 12:07:45
URL: http://anniesjodin.blogg.se/
Postat av: Linda

Kan det va därför som mamma och pappa bara hade ett pojknamn klart när jag föddes? ;)

2009-11-11 @ 14:54:06
Postat av: Jag

Hej Annie! Jag har också hört att det är mannen som avgör könet. Men jag tror inte att någonting är säkert. Enligt detta schemat kollar man ju mamman...

Tack för titten!

2009-11-12 @ 11:21:06
URL: http://minegenlilla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!