Nya Ikea

Idag körde jag en sväng till det nya Ikea. Först när jag kom dit tänkte jag; Shit, vad har jag gett mig in i...!
Men väl inne på varuhuset gick det ganska smidigt. De har ju planerat det väl, så man MÅSTE gå genom hela varuhuset (om man har vagn), inga genvägar som på det gamla.
Men när jag skulle köra därifrån gick det jättesmidigt! Verkligen!
Jag kom därifrån med två hyllor til Dizas rum, låda till hyllan och förvaringslådor som jag ska ha i bokhyllan (tills vi ska byta ut den)...
Hittade även en fin hylla till våra filmer (så som vi har dem nu kan vi INTE ha dem...) som där var rea på.
Får åka dit med Ola sen.

Igår var jag på byggmax och handlade murningsgrejor (lecablock och puts- och murbruk. Tror killarna där känner igen mig nu *hahaha*) till Ola. Jag brukar hjälpa honom, men denna helgen har han gjort det mesta själv. Nu är gaveln färdigmurad i allafall! Woohoo!!
Det har verkligen gjort en väldig skillnad att vi murat, rent "uppvärmnings-mässigt". Även fast det inte är direkt anslutet till boningsdelen av huset. Nu har vi bara resten kvar...
Idag körde jag till tippen oxå, fick slängt lite av det vi rivit ner, men långt ifrån allt. Så jag/vi får både städa och köra till tippen efter jobb lite pö om pö i veckan.
Dygnet har helt enkelt inte tillräckligt många timmar för att man ska hinna med! 
Kan ju glädja oss med att jag fick undan det värsta här innan tippen.

Nä, nu ska jag återgå till "På Smällen" som går på tv3.

Tjingeling! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!