Konserten

Igår var vi som sagt på Metalica konsert. Det var en konsert utan dess like, helt enastående.
Det märks att Metallica älskar sina fans lika mycket som vi älskar dem.
Bara ljussättningen var en show i sig. Det var riktigt häftigt.  De hade kistor med ljusramer i rostfritt stål om sänktes under konserten.
Ett par saker jag la märke till, som jag aldrig riktigt reflekterat över innan:

1. James Hetfield är lång, som ett ösregn utefter vad jag kunde se på vårt avstånd.
2. Lars Ulrich såg liten ut, både kort och väldigt smal.
3. Robert Trujillo har sin bas väldigt långt ner typ strax ovanför knäna, när han spelar hukar han sig hela tiden och då hamnar basen mellan/under knäna.
4. Kirk Hammett är helt fantastisk live, givetvis är hela bandet det, men vilka solo han framförde. Han spelade egna solo när övriga bandet förberedde sig för nästa låt.

Scenen var i mitten så folk stod runt dem. Dem var väldigt energiska och rörde sig över heeeela scenen. Tre micar på var sida, sex micar totalt, och alla användes flitigt.
Lars trummor stod i mitten på scenen och emellanåt samlades hela bandet där.

De kom in och spelade TRE hela extralåtar! Dessutom lirade James lite trummor och Lars sjöng på danska.
 

Kirk och Robert


Robert öser på...


Avslutningen James lirar trummor när Lars sjunger på danska...

En riktigt fantastisk kväll!!!

Tjingeling! 

Kommentarer
Postat av: Metalnallen

De är kungar live!

2009-07-29 @ 19:26:23
URL: http://metalnallen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kan bara hålla med! Tveklöst en av de bästa kvällarna i mitt liv!

2009-07-29 @ 20:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!