Fettisdag= Förlovningsdag

Tjoohoo!!! Kungabröllop! Vad roligt säger jag :-)
Jag vet, det kommer att kosta oss mycket blablabla. Men vi kommer även att tjäna på det, kanske rent av den svenska kronan blir värd lite mer! Turismen kommer öka, försäljningen kommer öka, bröllopsindustrin som redan är stor kommer att öka... Jag ser mycket positivt i detta. 
Sen har vi det traditionella, det svenska kungahuset är en del av den svenska kulturen. Vi har en mycket vacker och prestigefylld kungafamilj. Jag för en är oerhört stolt och det tycker jag att alla borde vara.

Dessutom öppnar detta dörrarna för Prinsessan Madeleine och Prins Carl-Philip. Nu har ju prinsen och Emma gjort slut (tror jag) men Prinsessan och hennes Jonas har ju också varit tillsammans länge. Kan tänka mig att båda våra prinsessor börjar bli sugna på att gifta sig och bilda familj.

Sen älskar ju jag bröllop också! :-) 



Fakta om Kronprinsessan Victoria och Daniel:

Kronprinsessan Victoria, Victoria Ingrid Alice
Désirée, född 14 juli 1977, är Sveriges tronarvinge
och hertiginna av Västergötland.

Victoria föddes som prinsessa 1977, men blev efter
en grundlagsändring Sveriges kronprinsessa den 1
januari 1980.

Olof Daniel Westling, född 15 september 1973
i Almby, Örebro, uppvuxen i Ockelbo, är en
svensk affärsman (gymägare) och personlig
tränare.

Daniel Westling är kronprinsessan Victorias
pojkvän sedan 2002.

Victoria har sin lillasyster att tacka för att hon fann kärleken.
Det var nämligen prinsessan Madeleine som 2001 tipsade
Victoria om det exklusiva gymet Master Training i Stockholm
och den duktige personlige tränaren där.

Länge har många väntat på att Victoria och Daniel ska förlova sig.
Hos vadslagningsfirmor har svenskarna satsat pengar på när det ska ske.
Ett kungabröllop kräver planering och traditionellt sett har de ofta inträffat på våren eller sommaren.

I juli 2009 fyller Victoria 32 år och är då lika gammal som
hennes mamma var då hon gifte sig med kungen. Silvia var
nämligen 32 år då hon stod brud i Storkyrkan och lyckades
charma hela svenska folket.


Fakta om kungliga bröllop:

ci Alla svenska kungligheter i Stockholm har gift sig i Storkyrkan i Gamla stan. Kungens och drottning Silvias bröllop ägde rum där 1976. Alternativet skulle möjligtvis vara Slottskyrkan.
ci Mamma Silvia charmade hela svenska folket och var klädd i en elegant, benvit klänning från Dior, ett diadem med kaméer och en brudbukett av vita orkidéer när hon gifte sig. Självklart kommer Victoria att vara lika fint klädd vid sitt bröllop.
ci Vid väninnan Caroline Dinkelspiels bröllop i juni 2003 var Victoria tärna i juni. Josephine Genetay och Caroline Kreuger skulle också vara tänkbara tärnor.
ci När kungen och Silvia gifte sig 19 juni 1976 såg 500 miljoner människor tv-sändningarna från vigseln. Victorias bröllop kommer självklart direktsändas i TV och följas av en stor del av den svenska befolkningen.

Jag vet att jag kommer att titta på tv klockan 17.00 i eftermiddag i allafall! Då kungör Kronprinsessan och blivande Prins Daniel sin förlovning!

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!