True Blood

Missa inte att True Blood börjar sändas idag på SVT klockan 22.00

Jag har ju följt denna serien på datorn så jag har redan sett alla avsnitt i säsong 1, i USA har de visat halva säsong 2 också.
Jag gillar verkligen serien. Först tyckte jag att det var lite Twilight över den (inget fel med det, älskar Twilight), men nu vet jag att The Sookie Stackhouse Novels skrevs långt före Twilight böckerna. Och nu när jag sett mer av serien tycker jag inte alls att den är som Twilight. True blood är sexigare, blodigare, råare och mer actionfylld.
Gillar alla skådisarna i serien också, Alexander Skarsgård är riktigt bra också. Det är ganska roligt när han pratar svenska också :-)

True Blood utspelar sig i Bon Temps i Louisiana, under en tid då människor och vampyrer lever sida vid sida. Dock inte utan konflikter.
Vampyrer kan livnära sig på den konstgjorda bloddrycken True Blood.
Huvudpersonen är Sookie Stackhouse som kan läsa andras tankar och är servitris på Merlottes (som ägs av Sam) tillsammans med sin bästis Tara och Taras kusin Lafayette.
Sookie och hennes bror Jason har växt upp hos deras mormor.
En dag kommer vampyren Bill till stan och han och Sookie blir kära.

Hoppas ni gillar den!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag missade givetvis första avsnittet idag. Kom nyss hem efter middag med tjejerna. Läste att de lägger upp avsnitten på SVTPlay så jag kan se det sen.=)

2009-08-26 @ 23:26:37
URL: http://limars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!