Frukost i vårt hus

Just nu äter vi frukost, eller ja, jag har ätit färdigt och Diza, som är ledig från dagis idag, äter fortfarande. Vi äter frukost i soffan och myser till Disney Channel.

HJÄLP vilken träningsvärk jag har i mina armar!!! Det måste vara bruket vi bar in igår! Det var ju trots allt 1,2 TON så egentligen vore det konstigt om ja inte hade träningsvärk. Jag menar, jag är ju kontorsråtta nuförtiden ;-) Det är iaf ett år sedan jag slutade med kroppsarbete. Jag hade alltid sådana jobb där man rörde sig mycket och bar tungt (som de andra i min familj) men jag sa upp mig när jag gick i skolan och nu ska jag satsa på mitt yrke... (Får väl se hur det går med det ;-))

Idagstår detta på schemat:

* Tippen (igen)
* Skogen...? (Om jag orkar, men alla som känner mig vet ju att jag behöver all träning jag kan få inför kommande vårrus...!!!)
 *Tvätta
* Städa hall och toalett
* Fortsätta på Dizas rum

Ja, som sagt får se vad som hinns och orkas med. Ska börja med att slänga in em maskin tvätt nu. Idag är det finfint väder här i Skånelandså det kommer nog att hängas ut tvätt för torkning i vart vartannat hus ;-)

Idag kommer vi även att få en ny familjemedlem i den utökade familjen. Mormor, morfar, Diza och ev. syrran ska köra och hämta mormor och morfars nya hund! Vi kommer inte överrens om vad den ska heta. Visst, det är ju mormor och morfar som bestämmer, men efter att ha hört deras förslag så behöver de verkligen lite påverkan utifrån *hihi* ;-)

Nä, nu är det dags att sätta igång!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!