Vintage

Det är ju jätte inne med vintage kläder, att kunna skapa sin egen stil osv... Och jag försöker, har varit och kollat lite vintagebutiker på nätet. Men alltså ursäkta mig men jag kan inte förmå mig att handla någons gamla avdankade kläder... Hade det varit morsans gamla 70-tals kläder så OK. För jag älskar utsvängda jeans och hela 70-tals stuket. Men en total främlings gamla kläder, som legat på vinden i en kista och samlat damm och fukt, där möss och andra äckliga kryp sprungit. Och inte nog med det, vad har de här människorna gjort i dessa kläder när de användes???

Och innan någon säger något: Ja, det är väl klart att jag vet att de tvättas grundligt osv.
Men det är alltså dessa och liknande tankar som susar genom mitt huvud när jag tittar på begagnade kläder. "Begagnade kläder"- hur låter det??? 
Begagnad bil- OK 
Begagnad cykel, gräsklippare m.m.
Men gränsen går vid begagnade kläder, säng, porslin m.m Och jag VET att det finns gott om folk som köper begagnade tallrikar och annat man äter på eller dricker ur.  Visst jag kan köpa tallrikar som det finns något värde i, men jag skulle aldrig förmå mig att ha min mat på dem, återigen om det inte var morsans och farsans.
Och missuppfatta inte, jag ger oxå bort kläder till behövande, men nu snackar vi om secondhand-modet och inget annat.

Nä, jag tackar och bugar, men jag kan skapa min egen stil utan att köpa någon annans gamla kläder! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!