Många intryck

Min lilla Novalie har haft en riktig otursdag det lilla livet.
Det började med att hon trillade vid fotpallen (hon har ju börjat ställa sig upp men är lite FÖR tuff och tror att hon kan släppa med...) och landade på något konstigt sätt så hon lyckade klämma fingrarna :-(

Sen har hon inte riktigt kunnat slappna av och vila idag. Så när hon väl somnade så vaknade hon några gånger och VARJE gång vaknade hon med stora krokofant-tårar :-( Antagligen eftersom det händer så mycket med att hon trillar, lär sig nya saker och träffar nya bebisar ;-) Lilla hjärtat. Det gör ont i mamma-hjärtat när hon blir SÅ ledsen...

Senare åkte vi hem till min syster för de hade kommit hem med det lilla knytet idag. Så satt Novalie på golvet och lekte, då hade hon fått tag i en plastväska som hon satt och lekte med. Helt plötsligt skrek hon ut, då hade hon klämt ett finger i locket, samtidigt som hon tryckte på locket med resten av kroppstyngden. 
Det blev ett ordentligt jack (det gick nästan igenom huden) och fingret svullnade upp! Vi sköljde det i kallt vatten en stund så svullnaden lade sig igen. Men guuud så ledsen hon var. Stackars liten.
Syrrans lilla Tino (som är ett halvår äldre än Novalie) blev så orolig för henne och kom ut till oss i köket. Han sa; Ninni? Ninni? Ninni? Vi tittade frågande på varandra tills vi kom på att han menade Novalie :D
Gullunge!

Så har ju då syrrans lilla Pixie kommit hem och Novalie vet inte riktigt hur hon ska reagera. Igår hämtade jag syrrans större kids på sjukhuset, så kom de ut och mötte oss så vi fick se lilla Pixie live för första gången. DET tyckte inte Novalie alls om. Hon blev så ARG när jag höll lilla knytet!! Krokofant tårarna kom fram igen. ;-)
Men idag gick det liiite bättre. 


På sjukhuset och hälsa på moster och Pixie, här har Novalie precis torkat bort tårarna ;-)


Lilla nykomlingen, Pixie


Diza och Pixie

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sandra Cliffmark

Men lilla Gullunge då vilken otur du har haft! Då hade jag oxå sovit dåligt måste jag säga! O Mamma du får ju inte hålla andra bebisar det förstår du väl?? du e ju novalies bärsele hehe... söt liten Pixie var det iallafall, liten fis!

2011-07-13 @ 22:44:15
Postat av: Jag

Ja, hon var lite lätt besviken på mig... ;-)

Till råga på allt så trillade Tino över henne idag så hon slog munnen i stengolvet. Som det blödde. Stackars lilla otursfågel :-(

2011-07-14 @ 19:29:54
URL: http://minegenlilla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!