Hålla flaskan själv

Mycket har hänt i Novalies liv nu! För ett par veckor sedan började hon hålla vällingflaskan själv! Det är ett ganska stort steg!



Hon har ju ställt sig upp, dragit sig upp med hjälp av oss, ett tag nu. Men för några dagar sedan drog hon sig upp till stående helt själv!! Sedan har hon dessutom släppt taget och står ganska länge helt utan stöd :-)

I förrgår blev hon 10 månader! Jag har dock ingen vikt och längd på henne, för vi har inte varit där sedan hon var 8 månader och nu missade vi 10 månaders besöket. Så det dröjer ett tag tills vi ska dit igen :-(
Men hon är ju så fin så det är inga problem ;-)

Ja, just det, hon pratar en massa! Mest en massa goja förstås, högljudd är hon också!! Överröstar de flesta ;-) Men vissa ord har jag kunnat urskilja och sätta in i sammanhang som t.ex;
Pappa, mamma, ka (=katt), nananana (=nä nä nä nä, sa hon till kusin Joanna när hon stänkte vatten på oss häromdagen ;-)), appapapap (säger jag när barnen gör något de inte får, så det har hon snappat upp).
Sen kommunicerar hon och hennes ett årige kusin med varandra på bebisspråk ;-) Jag svär ibland låter det som de diskuterar hahaha

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!