Ett skämt!

Detta är ett skämt, första dagen tillbaka från Sälen och vad händer, jo jag får börja ta tag i säljaren från ELDA-butiken. Planen var att under tiden vi var på semester så skulle de installera vår kamin. Igår (när vi skule köra hem) ringde installatören och sa att eternit-killen var sjuk. Så han skulle ringa ELDA butiken och se vad de kunde göra. Sen hörde vi ingenting på hela dagen och tänkte att det kanske löst sig. Men när vi kom hem var där ingen skorsten. Kaminen var på plats och det såg fint ut. Skorstenen är satt ända upp på ovanvåningen, vi har dessutom hål i innertaket.
Så imorse ringde vi först installatören, som skulle ringa när han pratat med säljaren. Men han ringde aldrig. Till slut ringde vi själva säljaren.
Han hade INGA lösningar för oss och sa att vi skulle vänta tills den 31:e för att detta skulle bli färdigt. Det sa jag va oacceptabelt (vi kan väl för fan inte ha hål i innertaket på vår dotters rum i 10 dagar!!! Där är ju ett kallras, det är minusgrader!!!). Det är min själ upp till dem att ha en plan B om någon skulle bli sjuk! Jag föreslog att vi skulle själva ta bort eterniten, men det gick inte heller sa han. Till sist kom vi fram till att han skulle ringa installatören och höra om det var OK. Så sa jag att vi skulle ha någon form av kompensation för det här, det gick han motvilligt med på. Eller han sa jag kan se om jag kan ge er något som plåster på såren...  Så han skulle höra av sig.

Ytterst dålig sevice och dåligt bemötande. Är det inte upp till dem vi köpt kaminen av, vår leverantör, att höra av sig om något sånt här skulle uppstå, som en försening?? Det är väl ändå inte meningen att kunderna ska höra av sig till leveratören när inte leverantören kan hålla det de har lovat?? Det hade aldrig varit acceptabelt på min arbetsplats iaf.
Jag kommer att ringa på måndag vid lunch om han inte hört av sig innan dess.
Jag kommer inte att ge mig.  

Kommentarer
Postat av: Sandra Cliffmark

Ush vilken otur ni har med allt nu jue :( Hoppas det löser sig!

2011-01-21 @ 18:10:52
Postat av: Linda

Det är bra! Stå på dig!! kram

2011-01-21 @ 19:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!