Sleepless in Skåne

I onsdags förra veckan hade Novalie feber för första gången. På torsdagen var hon feberfri. På fredagen hade hon feber av och till. Natten mellan tordag och fredag var hon vaken flertalet gånger. Natten mellan fredag och lördag sov vi i 3-4 timmar och natten mellan lördag och söndag var vi helt vakna hela natten. På söndag morgon bestämde jag mig för att köra in till sjukhuset med henne. Väl där fick hon inhalera, hon fick näsdroppar och de kollade öronen.
Efter att hon fått inhalera sov hon i 1,5 timmar i sträck i min famn, så mycket har hon inte sovit på en gång på hela helgen. Hon var så full av slem i luftvägarna att emellanåt fick jag vända på henne för att hon skulle få luft.
Stackars lilla fjun.
Nu får hon alvedon och penicillin och näsdroppar emellanåt. Natten till igår fick vi äntligen sova! Hon vaknade flertalet gånger, men det räckte att jag tog henne i min famn och gick lite med henne så somnade hon. Natten till idag gick ännu bättre!

Det är så synd om henne. Hon är så täppt och SÅ hes, hon har nästan ingen röst alls :-(
Men det märks att hon är på bättringsvägen iaf, för igår började hon att sova bättre :-)


En liten sjuk Novalie i söndagskväll. (Bilden är tagen med den nya kameran ;-))

GLÖM INTE att rösta på Novalie till Vi Föräldrars omslagstävling HÄR! 
Tack ;-)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!