BVC Besök

I måndags var vi en snabb sväng på BVC. Vi träffade distriktssköterskan, som är jättebra, och vägde och mätte lilla hjärtat.
Hon har ökat i vikt bra och låg på 2910gr och hon hade vuxit en hel cm ;-)

Idag gjorde BVC tanten hembesök och lilla strumpan (som Diza säger, hon menar stumpan ;-)) hade ökat till 2960 gr. Så det är bra. BVC tanten var imponerad av en del saker, hon tycker att Novalie är SÅ fin ;-) och hon tyckte att vi verkade vara lugna och harmoniska föräldrar (det hörde vi när Diza var nyfödd också), sen tyckte hon att vi hade ett väldigt mysigt hem också. Alltid kul att höra!!

Diza har klagat över ont i tanden idag, så vi fick ringa tandläkaren. Vi ska dit imorgon eftermiddag. Det är riktigt synd om henne för hon har inte ätit något särskilt idag alls. Hon åt lite kräm innan och en chokladpudding. Annars har hon fått alvedon för att slippa den värsta smärtan. Lilla stackaren! Hon har otur med sina tänder.

Mina föräldrar och syrran och Tino var här en sväng idag. Farsan hjälpte Ola med fasaden och mamma och syrran var här inne med mig och barnen.
Jag har sprungit och plocka undan en massa större delen av dagen (huset har ju mest stått när jag låg på sjukhuset, Ola var bara hemma och sov, duscade och åt. Resten av tiden var han inne hos mig.) eftersom BVC tanten skulle komma. Men nu känner jag hur ont jag fått i ärret (från kejsarsnittet), kanske tog i lite FÖR mycke idag...

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Linda

Lillstrumpa!! =)

2010-09-09 @ 08:42:02
URL: http://limars.blogg.se/
Postat av: Tess

hejhej. hittade hit genom familjeliv.

såg att du bor i genarp? de är nämligen så att jag ska flytta dit om en vecka så tänkte bara höra lite hur det är att bo där? Har en dotter som är född 8 augusti och jag är 21, känner ingen där så vet inte vad man kan hitta på om dagarna. Finns det några barngrupper eller så?

Känns lite konstigt att skriva såhär till någon utan minsta anknytning har aldrig gjort det innan. Men tog en chansning, du behöver ju inte svara om du inte vill :)



du får gärna maila mig om du vill iaf. /Tess

2010-09-11 @ 11:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!