Novalie är 6 veckor

I söndags blev Novalie hela 6 veckor!! Tiden bara springer iväg...
Iom att hon blev 6 veckor var det dags för läkarbesök idag, det gick jättebra!
De lyssnade på hjärta och lungor, kollade i munnen (efter gomspalt), kollade navelen och ljumskarna och lederna.
Dessutom så vägde de henne, mätte henne och huvudomfång.
Vikt- 4100 gr
Längd- 53 cm (samma som för en vecka sedan, men hon var "svårmätt" idag, de måtten kan ju bli lite olika)
Huvudomfång- 38,4 cm

Så hon har ökat bra på alla områden!!

De kollade nackmusklerna och de är hon ju jättestark i! Läkaren frågade om det var en blivande gymnast ;-)
Jag frågade om det kunde vara något fel på hennes kräkningsreflexer, eftersom hon klöks och har svårt att få upp kräket på egen hand. Jag får vända på henne för att hon ska få upp det, det är väldigt obehagligt!
Men läkaren trodde att hon skulle växa ifrån det. Och (under min uppsikt) kunde jag lägga henne på mage då och då.
För det ska man ju ABSOLUT inte göra annars. Små bebisar måste ligga på rygg eller på sidan.

Novalie badade i förmiddags, men hon gillade det INTE. Hon blev ledsen och skrek, så blev hon dessutom hungrig mitt i badet. Ingen bra kombination.
Efter det har hon varit orolig nästan hela dagen. Värst har det varit nu ikväll. 
Satt hos mormor och morfar innan då somnade hon hos mig, men så vaknade hon och sedan dess har hon varit väldigt ledsen.
Efter att hon ätit (när vi kommit hem) fick jag gå runt med henne på armen där hon somnade. Så lade jag henne på mage på amningskudden men så vaknade hon igen efter en kvart 20 minuter.
Nu ligger hon på sidan på kudden och vaknar hela tiden, många gånger med ett ryck. Då får man ta hennes hand, så klämmer hon om fingret SÅ hårt tills hon somnar igen. Stackars liten.
Kan vara magen som spökar. Den har ju varit ett problem hela tiden :-( 
Hoppas den blir bättre snart!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!