Diza lär sig cykla

Jag och Ola får ta på oss att vi varit lite slöa med att lära Diza cykla. VI var inställda på att vi skulle lära henne det i somras, men jag var gravid och kunde knappt röra mig pga foglossningarna och Ola jobbade som en galärslav hela sommaren. Så det blev bara inte.
För någon vecka sedan dök det upp i mitt huvud igen att nu måste vi ta tag i det och idag när Diza var hos sina kusiner så ringde hon hem och bad oss komma med cykeln för nu skulle de öva på att cykla.
Sagt och gjort, vi körde till mormor och morfar och där började hon och äldsta kusinen att öva!

 



Det gick jättebra och hon klarade att cykla på egen hand efter bara en liten stund. Hon måste dock ha hjälp med starten och istället för att bromsa så slänger hon sig :-S
Men det kommer väl ju mer hon får öva.
Sen är det ju svårt att hålla reda på att både hålla balansen OCH styra, så vid ett tillfälle cyklade hon in i väggen och en gång trillade hon och slog handen, så hon blev ledsen. Men vi försökte få henne att fokusera på den roliga biten, att hon kunde och hon klarade det ganska bra, vilket ju gjorde att det var roligt och att hon ju faktiskt ville prova igen.
Så vi ska prova nu i veckan igen ;-)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Fia

Duktig hon är =)

2010-10-17 @ 23:53:11
URL: http://sofsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!