Dag 01-Presentera mig själv

Jag är en 28-åring som bor utanför Lund i Skåne.
När jag var 4-5 år flyttade vi ut från Malmö på landet utanför Lund. Mamma och storebror ville flytta till Limhamn och skaffa båt, men pappa övertalade mig och syrran med att vi skulle skaffa hästar om vi flyttade ut på landsbygden. Så familje-omröstningen var ganska avgjord redan innan vi satte oss ner ;-)
Vi bor fortfarande kvar ute på landet. Vi trivs bra här.
 
Jag är yngst av tre barn, en sladdis. Har en bror och en syster. Jag kallades sladden i 3 månader för att mamma och pappa inte kunde komma överens om ett namn...

Jag gick Medieprogrammet i gymnasiet. Ett av mina största intressen är fortfarande fotografering. Jag äger utrustning till att kunna framkalla filmer, dock enbart svartvita bilder.
Jag har haft en hel del olika jobb, efter gymnasiet var jag riktigt less på skolan och ville bara ut och jobba..
Fram tills 2007 hade jag flertalet olika ströjobb. Men då började jag plugga och idag är jag utbildad inköpare.

När jag var yngre ville jag åka till USA och plugga, men mitt största problem var att lämna min familj... Jag är väldigt familjekär. Vi åker hem till våra föräldrar ett par gånger i veckan och fikar.
Jag trivs dock med att vara själv ibland med. 

Det bästa som hänt mig är min egen lilla familj. Jag är gift med Ola och vi har två underbara flickor, Diza och Novalie.

Jag blir väldigt illa berörd av orättvisor, sjukdomar och särskilt när barn far illa.

Jag älskar musik, har musiköra. Jag kan spela piano både efter noter och på gehör och håller på att lära mig gitarr.
Jag älskar att åka snowboard, har gjort det sedan jag var 11 år. Synd att det blir så sällan bara.
Jag dagdrömmer, har stora planer för framtiden som antagligen aldrig kommer att uppfyllas. Jag tycker om att skriva.  Men hade jag inte gillat att skriva hade jag väl inte bloggat ;-)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!