Apocalyptica

Detta är en finsk cellogrupp som spelar instrumental hårdrock tillsammans sedan 1996. Sedan 2003 ingår även en trumslagare i bandet. De har släppt 7 album. De brukar ha gästsångare på sina album i några låtar, och den låten som gjorde att jag fick upp ögonen för dem var "I don't care".
Den sjungs av Adam Grontier, sångare i ett av mina favoritband Three Days Grace (som jag tidigare berättat om).  
Den låten och låten "I'm not Jesus" som sjungs av Slipknot sångaren Corey Taylor, finns båda med på albumet "Worlds Collide" från 2007.
När jag köpte det albumet insåg jag att jag redan hade hört låten "I'm not Jesus" i en tv-serie. En låt jag tyckt om men aldrig hittat vem som gjorde den...
Det senaste albumet "7th Symphony" innehåller en annan supebra låt "End of me" som framförs av Gavin Rossdale från ett annat bra band från förr, nämligen Bush. 



Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!