Idag har vi röjt!

Igår satte vi oss ner och gjorde en lista på vad som ske här hemma nu under ett par månader framåt (a'la arga snickaren). Jag får lite panik om vi inte strukturerar upp och planerar vad som ske och när det ska ske. Så vi kan förbereda och köpa hem så mycket som möjligt så det bara är att sätta igång när vädret tillåter och när vi kan få hjälp (de gånger vi behöver det vill säga, till de riktigt stora projekten).
Vi skulle börja med att röja runt containern som står och tar plats på pakeringen. Det går fort, tänkte vi. Gör vi på en dag. Men... Det hela började med att HELA familjen sov mycket längre än vad vi brukar. Efter frukost (eller brunch rättare sagt) fick Ola köra och köpa en tigersåg. Under tiden stack jag till mormor och morfar och ämnade Diza, hon skulle leka med sina kusiner som var där.

När jag kom hem var Ola redan hemma och batteriet till Tigersågen låg på laddning. Vi började röja och elda så mycket vi kunde där ute medans vi väntade på batteriet.
När det gått några timmar och det inte fanns något livstecken i batteriet körde jag med det till pappa, som konstaterade våra farhågor, det var något fel på det. Otroligt, helt sprillans ny tigersåg och vi får åka och lämna tilbaka den imorgon! Innan vi överhuvudtaget använt den...

Vi la även ut en annons på Blocket, där vi skänkte den stenen som bara har legat där hur länge som helst. Vi använde en bråkdel när vi la gången utanför dörren, sen har resten bara stått.
Det verkar som om vi blir av med en hel del sten imorgon för det är en del som ringt någon skulle komma i morgon förmiddag när vi är på jobb :-)

Jag gjorde currybiffar till en väldigt sen middag...
Och jag har fått tvättat tre maskiner tvätt idag. Är ganska nöjd med dagen, men vi hade ju lätt hunnit mer om den förbenade tigersågen hade fungerat...
Nu ska jag gå och lägga mig. Hoppas verkligen att fogarna är snälla mot mig imorgon, för jag har redan ont. Det är straffet för att jag inte kan låta bli att hjälpa till här hemma. Känner att jag måste, för det kliar i fingrarna på mig om jag bara tittar på, eftersom man vet hur roligt det är att se resultatet :-)  

Ska lägga in bild när vi kommit lite längre ;-)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!