Grattis alla mammor...

...idag ska ni firas för att ni är just mammor! För att ni har barn ni älskar och som älskar er tillbaka :-)

Idag vaknade jag FÖRST, hur ofta händer det liksom, så jag gick upp och därmed kunde jag glömma frukosten på sängen. Men min familj gick upp strax efter mig och Ola körde och handlade frukostbullar.
Sen fixade och donade Ola och Diza i köket och jag fick inte gå dit ;-)
När det fixat färdigt kom Diza och hämtade mig och så skulle jag hålla henne i handen och blunda hela vägen ut i köket ;-)
I köket var det framdukta för smarrig frukost och dricka upphällt och när jag ätit en stund smög Diza och Ola ut och hämtade mina presenter som de köpt.


Pretty- Elizabeth Arden Både parfym och bodylotion

Jag hade nämnt vid något tillfälle att jag skulle önska mig en ny parfym sen när jag fyller år, och till min förvåning hade Ola lagt det på minnet. Han brukar glömma sånt annars... ;-)
Tack mina älsklingar! En ny, fräsch och somrig doft för mig att bära!

Sen körde vi och lämnade Diza hos momor och sen körde Ola och jag och handlade mer fika som vi skulle ha med oss till mamma. Sen körde vi hem igen, och Ola började trimma och jag klippte gräset. Det får jag lida för nu, för nu kan jag knappt röra mig...
Det, också drog jag ogräs på vallen igår, det tillsammans med gräsklippning idag var visst lite för bra för mig. Bara för att jag vill hjälpa till och få saker gjorda här hemma och inte läna allt till Ola...

Sen var det fika hos mamma. Pappa låg sjuk i feber och frossa så han kom bara och tog en bulle sen gick han och la sig igen. Mamma fick en lång kofta som hon önskat sig :-)
Då kom Diza med en till present till mig, en teckning med en huvudfoting på ;-)
Hon hade till och med slagit in den!

En riktigt mysig dag och en helg som vi har fått gjort lagom mycket på!

Tjingeling!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!