Ett liv fyllt av sång!

I vår familj älskar vi musik. Farfar spelade alla olika sorters instrument bl.a bas och tvärflöjt men framförallt gitarr. Han spelade även i ett band, det var så han träffade farmor ;-)
Pappa har spelat i (olika) band under en väldigt lång period av sitt liv. Hans band spelade på både syrrans och mitt bröllop. Pappa spelar munspel, piano, dragspel och framförallt gitarr.
Syrrans töser spelar fiol, själv spelar jag piano och lite gitarr. Mina fastrar kan spela gitarr och mamma lite med tror jag.

Man kan kort och gott säga att vi älskar musik och olika instrument. Så hela sitt korta liv har Diza haft musik runt om sig. När hon var riktigt liten satt hon och lyssnade på morfar när han lirade med sitt band, för det gjorde det hemma på gården. Hon spelar och sjunger med morfar när han tar fram gitarren.
Ända sedan vi var små har vi haft "sångkvällar", d.v.s pappa tog fram gitarren och vi sjöng tillsammans allihopa, även våra gäster.

Detta ha resulterat i en Diza som älskar att sjunga ;-)
Hon sjunger till allt på svenska, engelska, danska osv(fast kanske inte med helt rätt ord då)! Hon sjunger till reklamjinglar, inledningar på tv-program och popmusik. Hon älskar att dansa och uppträda, fast hon blir lite blyg när hon ser att vi tittar.

Anledningen till att jag började reflektera över detta var att hon igår sjöng en ny sång, och en annan ny sång idag som jag aldrig hört henne sjunga innan. När man lär henne en ny sång så fastnar den nästan direkt i hennes lilla huvud, hon har verkligen gehör.
Idag på vägen till dagis sjöng hon med i låten Natteravn med Rasmus Seebach. Jag har aldrig hört henne sjunga på danska innan...

En dag ska jag lägga in ett filmklipp på när hon sjunger :-) 

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilma e likadan hehehe dom e så söta..just den låten Natteravn älskar ju jag o har spelar mkt så båda mina barn försöker sjuka den,,Victor blir det dock bara ngt ord men rätt melodi hehe

2010-05-25 @ 12:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!