Årets första utomhusdopp

Idag tog Diza årets första utomhusdopp. Inte avsiktligt förstås...
När jag kom hem från jobb hade Diza andra kläder på sig. Så jag frågade varför. Då sa hon att det var för att de andra blev blöta när hon trillade i vattenmöllan...

De hade utedag idag på dagis. De hade varit nere vid vattenmöllan, som vi kallar det. Det är i själva verket ruiner efter den gamla vattenmöllan som stod där, nere vid ån intill skogen.
Barnen hade stått och håvat vid ån och Diza sa nåt i stil med att hon inte nådde håven eller något liknande. Så hon trillade i. Som tur var var en av fröknarna (heter det fröken även om det är en kille?) framme och "fiskade" upp henne med en gång, men hon blev ju dyblöt ända upp till bröstet.
Vet inte exakt vad som hänt eftersom det inte var jag som hämtade, får väl höra imorgonbitti. Nu har jag bara Dizas version...

Kunde inte låta bli att skratta när hon berättade det. Tur att de gick så bra att man kan skratta åt det förstås.

Tjingeling!   

Kommentarer
Postat av: PAUSE

kallt

2010-05-28 @ 21:21:31
URL: http://www.nattstad.se/pause
Postat av: Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

hihi tackar!

Linnet är från lindex! :D



Så hur mår du?

2010-05-30 @ 20:30:59
URL: http://salkert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!