Hjärtljud!

Jag har precis varit hos barnmorskan. Skulle varit där i v 12 och gjort glukosbelastning, men jag har inte haft tid helt enkelt...
Så därför så fick jag komma dit ca 2 timmar efter lunch och ta blodprov istället.
Det så bra ut tack och lov :-)

Efter det lyssnade vi på bebisens hjärtljud. De låg på 153 slag/minut. Det är några slag i minuten mindre än vad Diza låg på vid ungefär samma tid.
Dessutom var det en livlig rackare där inne. Man hörde i den lilla "micken" (eller vad det heter), som bm lyssnar med, varenda gång den sparkade. Och det var ofta :-)
Jag visste det! Jag har redan kännt den sparka, det gjorde jag första gången i typ v 13 el 14. Tydligen så kan man känna det mycket tidigare andra gången. Skönt att man inte bara inbillar sig :-D

 Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!