Dagens nya...

Efter att jag skrivit om helgen i förra inlägget och att vi städat sovrummet (alltså RIKTIGT städat, gått igenom allt från tak till golv) så körde vi en sväng till mina föräldrar (eller mormor och morfar som de brukar kallas här i bloggen). Vi tittade på deras nästan färdiga växthus. Det var riktigt mysigt att sitta där inne. Ett riktigt "njut-rum" ;-) Senare ska de även sätta in en spa avdelning, för det är stort, växthuset, och där är et stort hörn som är vigt åt en spa avdelning.

Här är några bilder:


Ganska underbar utsikt i bakgrunden ;-)

  
Jordgubbar, blommor och nya möbler ;-)

Helt färdigt är det inte, där är ju som sagt spa avdelningen kvar, sen ska det in lyktor och andra mysigheter ;-)
Sen hade de gjort väldigt fint på altanen och nu nästa vecka ska de ta itu med poolen,så den hinner komma igång!

Vi var också sugna på att det skulle hända en del saker här hemma. Igår när jag var iväg påbörjade Ola containern. Vi har en container här som har varit en form av förråd. Vi har ju hittat en kille som betalar för att hämta järn. Så vi ska bara tömma den, sen kommer de och hämtar den. Det orkade vi dock inte med idag. 
Så vi tog itu med sovrummet, sen när vi varit hos mormor och morfar, så körde vi iväg och handlade en ny matta till tv-rummet. Egentligen skulle vi ha en ljuslila, men det fanns inga kvar, så fanns där beigemelerade som faktiskt var ganska fina. Vi tog en sådan och, den passar fint in hos oss. Dessutom är den storleken större än vanliga mattor, så den är riktigt mysig tycker jag.




Där var en till som tyckte den var mysig, Tingeling... Eeh jag menar Diza brukar aldrig lägga sig på mattan och kolla TV, hon brukar ta sin fåtölj ;-)

Det var alles för denna dagen!

Tjingeling!


PS! För er som undrar, anledningen till att jag skriver vi gjorde si, eller, vi gjorde så. Eller vi orkade inte göra det... 
Är för att jag har fått strikta order om att inte göra för mycket själv, och dessutom KAN jag inte göra så väldigt mycket själv, p.g.a. foglossningen. Tyvärr är det så. Imorse kunde jag knappt ta mig ur sängen och eftersom jag inte vill bli sjukskriven så MÅSTE Ola hjälpa mig med det mesta här hemma (enligt doktorns order), det är skit för oss också för man får ju hälften så mycket gjort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!