Onödiga kommentarer

Under graviditeten får man höra ganska många korkade kommentarer om hur man ser ut.
Många menar inget illa och oftast kan man urskilja dem som skojar från dem som menar det, eller de som inte fattar bättre.
Jag menar, varför måste man uttrycka sig så här;

-GUUUD vad stor du blivit!!!

eller;

-Ska du ha tvillingar eller? Med följdfrågan; "E du säker??"

Vad ska man svara på det?
- Jo, nu när du säger det förresten, jag kanske ska ha tvillingar iaf. Jo minsann, du har nog rätt, så stor som jag e...

Det är verkligen de rätta kommentarerna/frågorna att ställa till en höggravid hormonfylld kvinna. Inte nog med att man har en massa andra krämpor, foglossning, det är varmt och man samlar på sig vatten utan man ska behöva stå ut med fullständigt imbecilla frågor/kommentarer på det. Som om man inte känner sig stor redan liksom...

Kan man inte bara säga (om man nu måste kommentera utseendet);

-Vad fin du e!
Eller något liknande? Om man inte kan vara snäll kan man lika gärna hålla truten anser jag.

Så nu har jag gnällt färdigt ;-)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sandra Cliffmark

Hon e för go det lilla livet

2010-07-13 @ 16:28:46
Postat av: Sandra

Den förra kommentaren skulle vara till pool inlägget... hehe.. OCh du e väldigt fin med din mage...tycker det e super vackert men ja jag kommer ihåg hur det kändes..man kände inte sig så vacker

2010-07-13 @ 16:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!