Diza, i fablernas värld...

Just nu är Diza inne i en speciell period. Hon drar fabler för alla ;-)

Ena dagen när vi satt i bilen, så berättade Diza för sina kusiner att hennes mamma hade sagt;
"Om jag inte sätter upp håret så kommer mamma att raka av det!"
Varpå alla skrattade. Men i själva verket har jag sagt att; om hon inte tar bort luggen från ögonen så får vi klippa kort lugg på henne...
Det låterju ganska fruktansvärt när hon berättar det på detta viset!

Idag berättade hon för mig och Ola att morfar hade kissat i poolen för att det skulle bli varmt. Vi (i misstanke om att det var en fabel) ringde till morfar för att fråga om skulle våga bada i poolen igen. Mormor och morfar skrattade ju såklart.
Men morfar hade skojat med Diza när hon frös när hon badade att om man kissade i vattnet så blev det varmare (när man frös så mycket)...

Tyvärr kommer jag inte ihåg vad hon sa på vägen till stranden i bilen med syrran och co. men roligt var det ;-)
Men som sagt många fabler blir det ;-)
Men oftast förstår man att det är en fabel, det är ju kanske lite värre om hon drar en fabel för folk som inte känner henne och oss så bra...

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!