Dagens renovering

Idag har det hänt lite i vårt lilla hus.
Häromdagen var jag och köpte en ny blandare till badkaret på toa. Problemet med vårt badkar är att rören kommer ur väggen och precis där blandaren sitter går badkaret ut i en kant vilket innebär att själva kranen måste vara lång. Så det finns inte så mycket att välja på då...

Men titta så ny och blank och fin den är ;)

 
Man ser inte riktigt hur lååång kranen är, men det är den. Vi kan dock svänga in den så den inte är rakt ut i badkaret hela tiden. Duschmunstycket finns det tre lägen på, stod och valde mellan den och en med fem lägen på. Men valde denna för att det är lättare för barnen att hålla den. Den med fem lägen på är tjockare i handtaget.

Sen har vi fortsatt med fasaden. Eller Ola har fortsatt med fasaden (jag kan inte hjälpa till så mycket i år) jag har städat inomhus istället (fast det knappt syns) 190 kvadrat tar lång tid att städa (särskilt när man tar sånt som inte tas så ofta lite grövre saker)...

Så här ser det ut när Ola började iaf. Imorgon kommer ett foto på när det är färdigmurat.
Tror ni att vi hinner putsa färdigt huset i år?

 

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jäklars vad det händer saker! =) Blir jättebra ju!

Var köpte ni blandaren någonstans?

2010-07-25 @ 22:09:45
Postat av: Jyoti

Yes, vi känner att det brinner lite i knutarna. Har mycket som ska bli klart innan det blir kallt om nätterna ;-)

Blandaren är inköpt på Lindströms Bad och Kakelvaruhus, jättebra service. Han hjälpte mig att ta fram precis det jag behövde!

2010-07-25 @ 23:20:02
URL: http://minegenlilla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!