Barnmorskan idag

Idag var jag hos barnmorskan. Det gick ganska bra.
Nu är dock mitt blodvärde så lågt att jag MÅSTE ta järntbletterna nu (hon har tjatat på mig under större delen av graviditeten at ta dem). Hon frågade om jag inte haft huvudvärk, vilket jag inte haft, men att jag mått ganska dåligt och varit supertrött. Så då vet vi anledningen.
Sen var det en incident till. När vi skulle lyssna på hjärtljuden och mäta magen så, trots att jag la mig på sidan, så blev jag så illamående att jag höll på att svimma...
Jag blev kallsvettig, yr och hade ett ringande i öronen, så högt att jag knappt hörde vad barnmorskan sa.
Det tog ett tag innan jag återhämtade mig. 
Hon frågade om jag inte hunnit äta lunch, men det hade jag ju...

Så berättade hon att bebisen låg på snedden i magen, med huvudet under revbenen på höger sida och benen ner mot höften på vänster sida. Förra gången låg den med huvudet ner, hoppas den hinner vända sig rätt igen.
Det är inte så konstigt att jag mår mycket illa och har ont i revbenen. Man känner ju att där är något som tar emot om man säger så ;-)
 
Men bebisen mår ju bra iaf, det är ju faktiskt huvudsaken!! :-D

Tjingeing! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!