Tandläkarskräck!

Diza har det värsta fallet av tandläkarskräck jag någonsin skådat!
I höstas var hon hos tandläkaren med mormor (vi hade ju varit där tidigare så trodde inte det skulle vara några problem) men hon hade blivit helt hyterisk. Sen hjälpte det ju inte att vi fick en helt inkompetent sköterska på köpet (hade henne gången innan också)...

Hursomhelst så skulle Diza och jag dit i morse igen och denna gång fick prata med tandläkaren som ska ha hand om Diza, hon var mycket bättre.
Men Diza var helt hysterisk även denna gång, fast jag försäkrade henne om att hon fick sitta i mitt knä och att vi skulle bara PRATA med tandläkaren och kanske räkna hennes tänder (om vi räknade mina först)...!!! Men icke!

Försökte lugna ner henne och i slutet innan vi skulle gå så hade hon lugnat sig ganska bra. Men vi får ändå gå dit ganska ofta nu några månader i sträck för att hon ska vänja sig och för att hon ska se att det ÄR inget farligt att gå till tandläkaren. Vilket i sin tur innebär att jag mste gå tidigare eller komma senare åtminstone en gång varje månad...
Vi fick även låna med en sån där "tandläkarspegel" hem. Den ska vi använda och räkna Dizas tänder med. Så ska Diza få använda den själv samtidigt som hon tittar i en annan spegel så hon ser vad tandläkaren ser. Och så att hon vänjer sig vid verktyget...

Håll tummarna att detta går över snart...

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Linda

Men lillan då.. :-/ Sättet ni går tillväga på nu låter pedagogiskt och bra. Håller tummarna för att den försvinner.

2010-01-14 @ 06:39:32
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

ajdå :/ hoppas det blir bättre!

2010-01-14 @ 07:19:30
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: annika

ja det är inte lätt, jag vet exakt hur hon känner sig... och jag är vuxen.... håller tummarna att det löser sig kram på er

2010-01-14 @ 10:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!